بانکبانک و بیمه

قرض‌الحسنه خیریه نیست | توسعه اقتصادی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: ذهنیت خیریه‌ای باید از نظام قرض‌الحسنه دور شود، موافق ورود مؤلفه‌های بانکداری تجاری به بانکداری قرض‌الحسنه نیستیم، اما نظام مالی و خدماتی قرض‌الحسنه متعلق به همه مردم است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نشست تخصصی «الگوی مطلوب بانک قرض‌الحسنه در نظام مالی جمهوری اسلامی ایران» به میزبانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت و با همکاری دبیرخانه جشنواره ملی قرض‌الحسنه مهر ایران و اندیشکده اقتصاد ایران برگزار شد.
«محمدحسین حسین‌زاده» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در این نشست با انتقاد از اینکه بانک‌هایی با نام‌های تخصصی، در حال فعالیت عمومی هستند، گفت: تجربه چندین سال اخیر نشان می‌دهد که بانک‌های قرض‌الحسنه، کارایی لازم را دارند و می‌توان دامنه فعالیت آنها را توسعه داد.
حسین‌زاده با تأکید بر اینکه محاسبات مربوط به بانک‌های قرض‌الحسنه باید از بانک‌های تجاری جدا باشد، اظهار داشت: جدایی ساختاری بانک‌های قرض‌الحسنه از سایر بانک‌ها، یکی از مؤلفه‌های بانک مطلوب قرض‌الحسنه است.
وی با اشاره به اینکه ذهنیت خیریه‌ای باید از نظام قرض‌الحسنه دور شود، گفت: ما موافق ورود مؤلفه‌های بانکداری تجاری به بانکداری قرض‌الحسنه نیستیم، اما نظام مالی و خدماتی قرض‌الحسنه متعلق به همه مردم است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت همچنین با تأکید بر اینکه نظام تسهیلات‌دهی به افراد حقیقی و حقوقی بزرگ و کوچک باید متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد جامعه باید از خدمات تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند‌شوند و پرداخت این تسهیلات باید آسان و روان باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا