کسب و کار

۶ دلیل نشت آب از ماشین لباسشویی

هنگام خرید ماشین لباسشویی جدید، خریداران به کارکرد طولانی و بدون دردسر آن اعتماد می کنند. اما هر لوازم خانگی عمر مفید خاص خود را دارد و نه تنها با شهرت سازنده، بلکه با عملکرد صحیح نیز تعیین می شود.

 به همین دلیل است که در اثر کارکرد دستگاه ، ممکن است دیر یا زود با این واقعیت روبرو شوند که ماشین لباسشویی آنها از پایین نشتی دارد. این یکی از رایج ترین مشکلات است. اگر آب روی زمین جاری شده است – مهم نیست که چکه کند یا در یک جریان آب جاری شود، باید فوراً  برای تعمیر ماشین لباسشویی با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید.
اگر ترجیح می دهید خودتان عیب یابی لوازم خانگی را انجام دهید، این مقاله مطمئناً به کارتان خواهد آمد. بیایید دلایل نشتی ماشین لباسشویی و روش های تعمیر آن را با جزئیات در نظر بگیریم.

شناسایی و رفع علت نشت آب از ماشین لباسشویی

قبل از هر کاری، باید با جدا کردن دوشاخه از پریز، دستگاه را خاموش کنید.سپس باید بفهمید که کدام یک از قطعات ماشین لباسشویی باعث ایجاد نشتی شده است . برای این کار ماشین لباسشویی باید به دقت بررسی شود.
بسیار مهم است که در چه مرحله ای از چرخه کار ماشین لباسشویی از پایین شروع به نشت کرده است.
این کار عیب یابی را بسیار آسان می کند و به شما این امکان را می دهد ، مکان احتمالی نشتی یکی را پیدا کنید.

همچنین بخوانید

6 دلیل نشت آب از ماشین لباسشویی

۱ . نشتی شیلنگ های ورودی و خروجی

شیلنگ های تخلیه و ورودی آب اغلب در نواحی اتصال خود به دستگاه نشت می کنند. برای خلاص شدن از شر چنین خرابی، باید شیلنگ پر کردن یا تخلیه آب را باز کنید و واشر لاستیکی را عوض کنید.
هچنین این اتفاق ممکن است به دلیل این که شلنگ فرسوده شده باشد یا به طور اتفاقی اسیب دیده باشد بیافتد.
می توانید از چسب مخصوص و یک تکه لاستیکی برای بازیابی یکپارچگی شیلنگ استفاده کنید، اگر چه جایگزینی آن با شیلنگ جدید گزینه قابل اطمینان تری خواهد بود.
تمام این توصیه ها در مورد شلنگ تخلیه نیز صادق است . اگر شیلنگ ورودی آسیب دیده است، توصیه نمی کنیم آن را با وصله تعمیر کنید، زیرا فشار آب در آن می تواند بسیار بالا باشد ,بنابراین جایگزینی بهترین گزینه است .
می توانید یک شیلنگ ورودی را در هر فروشگاه ابزار  خریداری کنید.

۲ . نشتی  قیف و دیسپنسر

دلیل خرابی دیسپنسر ممکن است خرابی قیف (یعنی محفظه پودر) باشد. به عنوان یک قاعده، هنگام گرفتگی، یا به دلیل فشار بیش از حد آب، یا به دلیل خرابی دریچه ورودی، نشت می کند. در چنین شرایطی چه باید کرد؟
اگر مشکل در شیر باشد، لکه هایی را در ناحیه زیر آن مشاهده خواهید کرد. برای از بین بردن علل نشتی، لازم است دیسپنسر را خارج کرده و آن را به همراه قیف کاملا تمیز کنید.
این اتفاق وقتی می افتد که یک جسم خارجی در هنگام تخلیه ظاهر می شود که اجازه نمی دهد به طور معمول کار کند. اگر چنین جسمی پیدا کردید، آن را از محفظه پودر خارج کنید.
پس از تمیز کردن، عملکرد ماشین لباسشویی را تست کنید. علاوه بر این،میتوانید مقدار کمی شیر آب را ببندید و فشار اب را کاهش دهید .
اگر هیچ یک از موارد بالا به مقابله با نشتی از پایین کمک نکرد، لازم است شیر ورودی را تعویض کنید، زیرا خرابی آن می تواند باعث فشار بالای آب در مرحله آبکشی شود.

۳. لاستیک دور درب ماشین لباسشویی نشتی دارد

برای بسیاری از افراد غیر معمول نیست که فراموش می کنند قبل از قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی، تمام وسایل را از جیب خود بیرون بیاورند و بسیاری از آنها می توانند تیز باشند. در نتیجه لاستیک درب ماشین لباسشویی در حین شستشو آسیب می بیند و شروع به نشتی می کند.

در چنین شرایطی، می‌توانید خرابی را به یکی از این دو روش برطرف کنید:

اگر سوراخ کوچک است، می توان آن را با چسب مقاوم در برابر رطوبت و یک تکه لاستیکی ان را ببندید . اگر آسیب وارد شده خیلی زیاد باشد، نیاز به تعویض کامل  است .

۴.  نشتی لوله پرکننده مخزن

به احتمال زیاد دلیل شروع جریان آب از شیلنگ تامین آب، شل شدن محل اتصال لوله به مخزن دستگاه است.  برای پی بردن به این موضوع، باید مخزن را به دقت بررسی کنید. اگر آثاری از لکه های آب مشاهده کردید، مشکل پیدا شده است.
برای تعمیر یا تعویض شیلنگ ورودی ماشین لباسشویی ، باید تمام اتصالات را از چسب باقی مانده تمیز کرده و خشک کنید.
سپس می توانید لوله را دوباره تعمیر کنید، برای رفع آن به رزین اپوکسی یا چسب مقاوم در برابر رطوبت با کیفیت بالا نیاز دارید.

۵. نشتی مخزن ماشین لباسشویی

اگر می بینید که این مخزن است که نشت می دهد، ممکن است دو دلیل برای چنین خرابی وجود داشته باشد.
مخزن ترک خورده است . مخازن در ماشین های اتوماتیک اغلب از پلاستیک ساخته می شوند، به همین دلیل است که استحکام آنها نسبتا پایین است.
اگر فراموش کنید جیب های لباس های خود را خالی کنید، ممکن است یکی از اقلام موجود در آنها در حین کارکردن دستگاه از جیب بیرون بیفتد و به مخزن آسیب برساند.
اگر مخزن ترک خورده باشد نیاز به تعویض دارد و این فرآیند بسیار پرهزینه و پیچیده است. البته می توانید ترک را با استفاده از چسب ضدآب برطرف کنید، اما بعید است که برای مدت طولانی به شما کمک کند.
زیرا به احتمال زیاد مخزن نیاز به تعویض دارد و این کار باید با کمک یک متخصص انجام شود.

۶. نشتی از یاتاقان

اگر ماشین لباسشویی از بخش یاتاقان ها نشتی دارد، دلیل آن ساییدگی مهر و موم روغن است، به این معنی که نمی توانید بدون تعویض آن کار کنید. در اغلب موارد، با چنین نقصی، حجم اصلی آب در طول فرآیند چرخش خارج می شود.
در صورت تشخیص نشتی، سریعاً دستگاه را خاموش کنید، زیرا آب ممکن است باعث زنگ زدن بلبرینگ ها بشود و آن را نیز بشکند و این امر منجر به مشکلات جدی تری می شود.
تعویض این قطعه نیاز به یک تعمیرکار مجرب دارد ، زیرا در این فرآیند نیاز به تعویض یاتاقان های ماشین لباسشویی نیز خواهد بود . به همین دلیل است که به شما توصیه می کنیم برای تعمیر چنین خرابی با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

نکات تکمیلی

اگر اخیراً شیر تخلیه را تمیز کرده اید، ممکن است پس از انجام ، فراموش کرده باشید که آن را با دقت ببندید و در نتیجه نشتی ایجاد شود.
پانل پایینی را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که شیر به درستی بسته شده است. دلیل اصلی نشتی ماشین لباسشویی اشتباهات در حین کارکرد آن است. بنابراین، برای جلوگیری از چنین خرابی‌هایی، توصیه می‌کنیم همیشه قبل از قرار دادن لباس‌ها در دستگاه، جیب‌های لباس‌ها را چک کنید و در اولین کشف هر گونه خرابی، تعمیرات را به موقع انجام دهید.

تعمیر ماشین لباسشویی ، کاری تخصصی است و نیاز به مهارت دارد. لذا هنگام بروز مشکل ، تماس با تعمیرگاه مجاز بهترین راه رفع مشکل است.
اگر ساکن مشهد و مناطق اطراف هستید برای تعمیر انواع مشکلات ماشین لباسشویی ، کافی است با سامان سرویس تماس بگیرید .
تعمیر لباسشویی بوش در مشهد ، نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد و نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد از خدمات سامان سرویس در مشهد است .
سامان سرویس : ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸
www.samanserviceco.com

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا