انرژی

شستشوی یک هزار و ۴۷۵ کیلومتر شبکه برق فشارمتوسط اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از شست و شوی یک هزار و ۴۷۵ کیلومتر از شبکه برق فشار متوسط اهواز خبر داد.

عبدالحمیدعباس شیاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هر سال با توجه به اقلیم منطقه و نشست آلاینده‌ها روی شبکه، نیاز است کار شست ‌و شوی تجهیزات برق در راستای پایداری خطوط پیش از نخستین بارندگی با استفاده از تجهیزات پیشرفته و آب مقطر بدون اعمال خاموشی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز است خطوط به صورت گسترده شست و شو شوند، افزود: تاکنون یک هزار و ۴۷۵ کیلومتر از شبکه برق فشار متوسط اهواز با حضور گروه نگهداری و تعمیرات خط گرم به طور کامل با استفاده از آب مقطر شست و شو و رفع آلایندگی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: همچنین تاکنون ۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه ترانسفورماتور و کلیه خروجی‌های ۵۱ ایستگاه برق کلانشهر اهواز تا شعاع یک کیلومتر با هدف افزایش ضریب پایداری شبکه برق اهواز شست و شو شده است.

شیاری ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزانه ۵۰ هزار لیتر آب مقطر برای شست‌ و شوی طول خطوط فشار متوسط اهواز، توسط خودروهای پیشرفته مقره‌شو از نیروگاه رامین اهواز بارگیری و برای اجرای عملیات به مناطق مشخص شده منتقل می‌شوند تا عملیات شست و شو به بهترین شکل اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت:به منظور رفاه حال شهروندان و جلوگیری از اخلال در بازار، عملیات شست و شوی خطوط در معابر پرتراکم در روزهای تعطیل انجام می‌شود تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

وی در پایان گفت: با توجه به وجود شرایط خاص آب و هوایی در اهواز، شبکه برق اهواز به یک شبکه خاص تبدیل شده است و برای حفظ پایداری این شبکه نیاز است تا اقداماتی مثل شست و شوی خطوط اجرایی شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا