انرژی

بررسی وضعیت فروش نفت و درآمدهای حاصله در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی وضعیت فروش نفت و میعانات گازی در نشست امروز کمیسیون انرژی، تاکید کرد: در حال حاضر به طور میانگین با میزان فروش نفت و فرآورده ها پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ فاصله داریم اما امیدواریم این فاصله کم تا پایان سال جبران شود.

مالک شریعتی نیاسر درگفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز  کمیسیون مسئولانی از شرکت ملی نفت ایران حضور یافتند و گزارشی در خصوص وضعیت میادین مشترک نفتی و گازی کشور و برنامه های این بخش برای توسعه میادین و نگهداشت از آنان به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین گزارشی در خصوص وضعیت فروش نفت و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و درآمدهای حاصل از آن به اعضای کمیسیون ارائه شد. اولویت وزارت نفت بر روی توسعه میادین مشترک غرب کارون و در جنوب نیز میادین مشترک گازی ما با قطر و عربستان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک عقب ماندگی از سال های گذشته در توسعه میادین به دلیل عدم توجه به اولویت های این حوزه و معطل نگهداشتن امور برای توسعه میادین با استفاده از ظرفیت های غربی وجود داشت. خوشبختانه امروز همکاری های خوبی با کشورهای منطقه و روسیه رقم خورده است. از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم نامه ای که با روس ها امضا شده است حدود ۴ میلیارد دلار آن به قرارداد تبدیل شده است. امیدواریم این قرارداد کمک کند تا توسعه میادین مشترک ما به سرعت رقم خورده و عقب ماندگی های گذشته جبران گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص وضعیت فروش نفت و فرآورده های آن و درآمدهای حاصل از این محل از این جهت که محرمانه است امکان ارائه جزئیات وجود ندارد اما با وجود مشکلات فراوانی که در این حوزه هم به دنبال تحریم ها و هم به دنبال برخی اشکالات در مقاصد صادراتی ما وجود داشته است مجموعا رضایت بخش است. باید تلاش بیشتری شود تا در پایان سال آنچه که در خصوص درآمدهای حاصل از فروش نفت و در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است محقق کنیم. اکنون به طور میانگین با میزان فروش نفت و فرآورده ها و درآمدهای حاصله پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ فاصله داریم اما امیدواریم این فاصله کم جبران شود.

وی افزود:همچنین در نشست امروز کمیسیون آقای سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی کار،تعاون و رفاه اجتماعی  حضور یافته و برنامه های خود را ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا