انرژی

بررسی‌ حواشی انتصاب همسر معاون وزیر در شرکت نفت!

درحالی که انتصاب همسر معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به مسئولیتی جدید در شرکت ملی نفت ایران این روزها خبرساز شده، ایسنا ابعادی جدید از این انتصاب را پیگیری کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، چندی پیش تصویری از حکم انتصاب “زهرا سادات زهرائیان”، همسر مرتضی شاه میرزایی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان “سرپرست امور اداری و تشریفات” در امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بازتاب‌هایی را به همراه داشت و انتقادهایی را درباره انتصاب افراد نزدیک به مدیران ارشد نفتی در زیرمجموعه‌های این صنعت به همراه داشت.

حضور فردی که به نظر می‌رسید سابقه چندانی در صنعت نفت نداشته در این جایگاه مهم کنجکاوی برانگیز بود؛ پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که زهراییان از ۲۰ سال پیش در استخدام وزارت نفت بوده و پیش از انتصاب اخیر، یکی از مدیریت‌های معاونت برنامه ریزی وزارت نفت را با گرید B در اختیار داشته و بعد از آن به مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با همان گرید سازمانی منتقل شده است.

تصویر حکم انتصاب زهراییان که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده
تصویر حکم انتصاب زهراییان که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده

یک مقام مسئول در وزارت نفت با تایید این موضوع، توضیح داد: زهراییان دانشجوی نخبه دانشگاه نفت و از شاگرد اول‌های دوره خودش بوده‌ و به همین دلیل ۲۰ سال پیش به استخدام وزارت نفت در می‌آید. در این ۲۰‌سال هم به تدریج رده‌های رشد سازمانی را طی کرده‌است. در  هشت سال اول در بخش منابع انسانی بوده، بعد از آن به معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت رفته و در آن‌جا  در رده‌های مختلف مشغول به کار بوده است.

به گفته وی، زهراییان یکی از مدیریت‌های معاونت برنامه ریزی وزارت نفت را با گرید B در اختیار داشته و بعد از آن به مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با همان گرید سازمانی منتقل شده است. این یعنی از مدیریت یکی از زیرمجموعه‌های معاونت برنامه‌ریزی و بخش استراتژیک به مدیریت تشریفات و منابع انسانی امور بین‌الملل شرکت نفت رفته و این موضوع به معنی آن است که از نظر وضعیت سازمانی، وضعیت زهراییان نه ارتقاء پیدا کرده و نه تغییری کرده‌است.

این مقام مسئول به اشاره به این‌که زهراییان گرید شخصی اش B بوده، گرید سازمانی‌اش هم B است و قبلا مدیریت داشته و الان هم به مدیریت یک جای دیگر رفته‌است، ادامه داد: نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که آنجایی که زهراییان حضور داشته، امکان رشد سازمانی و بالا رفتن و روی گریدهای بهتر قرار گرفتن فراهم بوده‌است. چون معاونت برنامه ریزی گریدهای C ،D و حتی Over D هم دارد. منتهی جایی که الان رفته‌است یعنی امور بین‌الملل شرکت نفت دیگر امکان ارتقاء سازمانی برایش فراهم نیست. به اصطلاح خود نفتی‌ها بن‌بست است و فریز می‌شود.

وی درباره دلیل انتصاب اخیر هم توضیح داد: معاونت امور اداری و تشریفات جای حساسی است و به دلیل حساسیت‌هایی که آنجا وجود دارد، خواستند کسی که توانایی و رعایت حساسیت‌های لازم را دارد در آن‌جا قرار بگیرد؛ وگرنه از نظر شخصی خانم زهراییان از یک شغل و مدیریت پژوهشی و کارشناسی به یک مدیریت اجرایی با کار بیشتر و اصطلاحا پرمشغله‌تر و بدون پیشرفت و رشد سازمانی رفته‌است. از نظر شخصی عملا نه تنها تغییر مثبتی برایش رخ نداده‌، که چه بسا شاید تغییر منفی هم برایش باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا