بانک و بیمه

کاهش شدید تشکیل سرمایه ثابت از سال ٩٠

کاهش شدید تشکیل سرمایه ثابت از سال ٩٠


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، رضا عیوض‌لو در رویداد اینوکس ٢٠٢٢ با بیان اینکه از سال ٩٠ به شدت با کاهش تشکیل سرمایه ثابت مواجه هستیم، گفت: متوسط نرخ رشد اقتصادی در طول این سال‌ها کاهش یافته و سهم تشکیل سرمایه ثابت در تولید ناخالص داخلی به ١٨ درصد رسیده‌ است. 

وی با تاکید بر اینکه تنها راه‌حل برای دستیابی به اهداف رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم تراز تجاری مثبت داشته باشیم، راه‌حل آن رشد سرمایه‌گذاری است و برای رشد سرمایه‌گذاری به بسترسازی مناسب نیاز داریم که باید توسط مسئولان ایجاد شود. ‌

معاون سازمان بورس با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی چشم‌انداز بنگاه‌ها تصریح کرد: وجود چشم اندازی روشن و شفاف از آینده اقتصاد و یک بنگاه اقتصادی و سودآوری آن بسیار حائز اهمیت است و بر رشد سرمایه‌گذاری تاثیر دارد. همچنین باید برای سرمایه‌گذاری مناسب بسترسازی شود. 

عیوض‌لو درباره اثرگذاری ثبات مالی در رشد سرمایه‌گذاری خاطرنتشان کرد: در سیاستگذاری های مالی و پولی بحث ثبات مالی به شدت اهمیت دارد چراکه باید امکان هضم نوسانات وجود داشته باشد و یک نهاد مالی در سیستم با ثبات مالی می‌تواند از سلامت برخوردار باشد و در این شرایط است که می‌تواند خود را در مقابل نوسانات حفظ کند. 

وی ادامه داد: مطالعات نشان داده است که بازار سهام حاوی اطلاعات مهم اقتصادی است و یک دیدگاه وجود دارد که براساس آن، بازار سرمایه محرک اقتصاد است و این بازار، قدرت پیش بینی از اقتصاد را دارد و پیش بینی خوبی از متغیرهای اقتصادی ارایه می‌دهد و اطلاعات آینده نگر از آینده اقتصاد دارد.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا