اقتصاد کلان

احداث بندر مشترک عامل توسعه مناسبات اقتصادی تهران – دوحه

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: احداث بندر مشترک یکی از مواردی است که می‌تواند به توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی تهران – دوحه کمک قابل توجهی کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محسن رضایی در دیدار با جاسم بن سیف السلیطی – وزیر حمل و نقل قطر – گفت: همکاری‌های ایران و قطر در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی بسیار مهم است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه های فراوانی برای سرمایه‌گذاری مشترک ایران و قطر در حوزه حمل و نقل وجود دارد، افزود: احداث بندر مشترک یکی از مواردی است که می‌تواند به توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی تهران – دوحه کمک قابل توجهی کند.

 رضایی ظرفیت‌های گردشگری ایران و قطر را فراوان و متنوع برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به علایق فرهنگی و تاریخی مشترک، همکاری در زمینه جابجایی گردشگران، به تعمیق هر چه بیشتر روابط دو ملت ایران و قطر منجر می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به جایگاه استراتژیک ایران در منطقه جنوب غرب آسیا، تصریح کرد: با اجرای کریدور راهبردی شمال – جنوب زمینه ارتباط سریع و امن قطر با کشورهای آسیای میانه، روسیه و اروپا فراهم خواهد شد. 

جاسم بن سیف السلیطی – وزیر حمل و نقل قطر – نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی کشورش برای توسعه روابط با ایران، تصریح کرد: همکاری قطر و ایران در زمینه حمل نقل دریایی و هوایی بسیار مهم است که باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه باید از همه فرصت‌ها و راهکارها برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بهره برد، افزود: افزایش و گسترش مناسبات ایران و قطر قطعا به نفع ملت‌های دو کشور است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا