بین الملل

آمریکا ۱۵ میلیون از ذخایر نفت استراتژیک خود را آزاد می کند

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا اواخر امروز چهارشنبه ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک برای پمپاژ به بازار آمریکا با هدف کاهش قیمت را آزاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اواخر امروز چهارشنبه قصد خود را برای برداشت ۱۵ میلیون بشکه نفت اضافی از ذخایر استراتژیک برای پمپاژ به بازار آمریکا با هدف کاهش قیمت سوخت اعلام خواهد کرد.

همچنین بخوانید

این مقدار که در دسامبر آینده به بازار پمپ می‌شود، آخرین بخش باقی مانده از برنامه‌ای است که رئیس جمهور ایالات متحده در بهار برای مقابله با افزایش قیمت طلای سیاه به دلیل جنگ روسیه با اوکراین اعلام کرد. در آن روز این برنامه خروج مجموعاً ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را پیش بینی کرد.

اخباری که روز سه شنبه توسط تعدادی از رسانه‌های آمریکایی در خصوص این تصمیم منتشر شد، برای کاهش قیمت نفت کافی بود، زیرا قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در نوامبر با ۳.۰۸ درصد کاهش به ۸۲.۸۲ دلار در هر بشکه رسید.
این مقام ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور به وزارت انرژی دستور داده است تا در صورت لزوم برای فروش بیشتر (نفت SPR) در زمستان امسال، چه به دلیل روسیه یا سایر فعالیت‌هایی که می‌تواند بازار را مختل کند، آماده شود.

وی افزود که بایدن همزمان قصد دارد سازوکاری را ایجاد کند که ذخیره استراتژیک را در بلندمدت بازسازی کند.

وی توضیح داد که زمانی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت بین ۶۷ تا ۷۲ دلار در هر بشکه کاهش یابد، دولت آمریکا خرید مجدد نفت را آغاز خواهد کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان محدود کردن صادرات نفت آمریکا یا تعلیق موقت این صادرات، توضیح داد که دولت بایدن “همه ابزارها را روی میز نگه می‌دارد، هر چیزی که می‌تواند به تأمین امنیت در بازار آمریکا کمک کند.”

با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی ۸ نوامبر، بایدن تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت سوخت در ایالات متحده انجام می‌دهد، زیرا ممکن است تأثیر منفی بر محبوبیت او و نتایج نامزدهای حزب دموکرات او در انتخابات داشته باشد.

اگرچه قیمت بنزین از اواسط ژوئن که به اوج خود رسید، ۲۲ درصد کاهش یافته است، اما همچنان ۱۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

همین مقام با اشاره به اینکه بایدن از شرکت‌های نفتی خواسته است «فوراً قیمت‌های انرژی پایین‌تر را به مشتریان خود برسانند» و خاطرنشان کرد که «بالا نگه داشتن قیمت‌ها در زمانی که هزینه‌ها پایین است غیرقابل قبول است».

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا