بانک و بیمه

توضیحات سخنگوی اقتصادی دولت درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی در حاشیه هیئت دولت در رابطه با جاماندگان سهام عدالت گفت: به جهت اینکه این تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ است، دولت مصوبه‌ای داشت و در گام اول برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ده میلیون سهام عدالت به ازای هر فرد مصوب و منابع آن‌ مشخص شد و این موضوع منتظر تاییدیه مجلس است و اگر ایرادی گرفته نشود، رسما ابلاغ خواهد شد و در ماه‌های بعد اجرایی خواهد شد.

همچنین بخوانید

وی در رابطه با شش دهک اول درآمدی دیگر گفت: با توجه به اینکه تکلیف دولت این است که سهام لازم به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را بدهد، حوزه بازنشستگی در اولویت پرداخت بدهی‌های دولت است و از این بابت ۹۰ هزار میلیارد باید در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

وزیر اقتصاد گفت: پس از حل و فصل مسئله بازنشستگان، میزان باقی مانده در اختیار ۶ دهک قرار می‌گیرد. به محض آنکه ۹۰ هزار میلیارد تومانِ سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی اختصاص پیدا کند، در مورد باقی مانده سهام، مصوبه خواهیم داد‌.

خاندوزی با اشاره به نشست شب گذشته کمیسیون اقتصادی دولت گفت: مصوباتی در زمینه مالیات‌های مستقیم و مالیات بر مجموع درآمد در این کمیسیون به تصویب رسید که پس از تصویب در هیات دولت در به مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود: هیأت دولت در جلسه امروز با طرح مجلس شورای اسلامی نیز موافقت کرد وزیر اقتصاد را نماینده خود در صحن مجلس مصوب کرد.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا