بین الملل

قیمت بوقلمون درآمریکا ۱.۷ برابر سال گذشته

چند هفته مانده به برگزاری عید شکرگزاری در آمریکا، قیمت گوشت بوقلمون که خوردن آن اصلی‌ترین سنت این عید به شمار می‌رود نسبت به عید پارسال ۱.۷۳ برابر شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از CNBC، تداوم شیوع آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا موجب افزایش قیمت گوشت بوقلمون و به طور کلی در دسترس بودن این کالای پروتئینی برای مردم آمریکا شده است.

همچنین بخوانید

قیمت این گوشت از این جهت مهم است که چند هفته دیگر عید شکرگزاری در آمریکا فرا می‌رسد و خوردن گوشت بوقلمون اصلی ترین سنت این عید در آمریکا است.

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده قیمت گوشت بوقلمون از ۱.۱۵ دلار سال گذشته به ۱.۹۹ دلار افزایش یافته است که معادل افزایش ۷۳ درصدی است.

به طور معمول کشاورزان آمریکایی در ماه‌های سرد سال با گسترش آنفلوآنزای پرندگان مواجه می‌شوند اما در سال جاری در ماه جولای و در ماه گرم که کشاورزان برای جوجه ریزی برای تولید گوشت تا عید شکرگزاری اقدام می‌کنند گریبان آنها گرفته است.

والتر کونیسچ، کارشناس ارشد کالاهای اساسی در مؤسسه هیلتاپ می‌گوید: به طور قطع این اتفاق در زمان بسیار بدی در حال رخ دادن است.

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده که آخرین باری که صنعت طیور این کشور درگیر آنفلوآنزای پرندگان شد سال ۲۰۱۵ بود و باعث معدوم سازی ۵۰ میلیون پرنده در سراسر این کشور شد.

برای سال جاری اما در ۴۲ ایالت آمریکا تا کنون ۴۷.۲ میلیون پرنده معدوم شده‌اند.

به طور معمول کشاورزان برای کنترل بیماری مجبور می‌شوند تمام پرندگان خود را که قالبا در دسته‌های ۱۵ هزار عددی پرورش می‌یابند، معدوم کنند.

کونیسچ می‌گوید ویروس آنفلوآنزای پرندگان با شدت بیشتری در حال شیوع در آمریکا است و از نظر جغرافیایی نیز در حال گسترش است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا