صنعت، معدن، تجارت

تشکیل کمیته حقیقت یاب معدن یورت در هفته آینده

رییس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: کمیته حقیقت یاب درباره حادثه معدن زمستان یورت در هفته آینده تشکیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نادعلی اسماعیلی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با تاکید بر اینکه لغو برجام، شرایط را به حالت قبل برنمی گرداند، گفت: اروپایی ها علاقمند به کار در معادن ایران هستند و به نظر نمی وسد دیگر سرایط به حالت قبل از برجام برگردد؛ بنابراین جای نگرانی نیست.  

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در پاسخ به سوال پایگاه خبری آرمان اقتصادی در خصوص سهم بخش خصوصی معدنی از فاینانس ها افزود: جهتگیری دولت در تخصیص فاینانس ها حضور حداکثری بخش خصوصی است که بر این اساس، مسئولان بخش معدن مصمم هستند تا کار را با بخش خصوصی پیش برند.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: البته کشوری موفق است که بخش خصوصی موفقی داشته باشد و اقتصادی موفق است که دولت در آن نظارت و راهبری داشته باشد؛ البته در جلسات متعددی که با وزیر جدید صنعت برگزار شده، تاکید بر حضور بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

اسماعیلی با تشریح جزئیات آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده معدن زمستان یورت نیز گفت: کمیته حقیت یاب در دومین یا سومین جلسه خود به این نتیجه رسید که اتفاقی که در این معدن رخ داده، ناشی از تجمع گاز بوده ولی علت اینکه چرا انفجار رخ داده است، منوط به این بود که لوکوموتیو مربوطه از زیر آوار خارج شود، که خوشبختانه هفته گذشته این لوکوموتیو از زیر آوار خارج شده و بررسی های فنی در مورد آن آغاز شده است.

وی اظهار داشت: هفته گذشته دادستان استان در محل حادثه حضور یافته و بررسی نهایی را صورت داده است و قرار است که ظرف هفته جاری و یا هفته آینده، کمیته حقیقت یاب تشکیل جلسه داده و با توجه به گزارش های جدید تهیه شده، اعلام نظر نماید.

وی با بیان اینکه ذخایر طلای کشور بسیار خوب است ولی کشفیات پایین است، افزود: تولید در معادن طلای ایران کاملا اقتصادی است.

ادامه دارد …

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا