بانک و بیمه

شرکت ۲۴ هزار متقاضی در مزایده ۱۰۴۰ خودرو لوکس/ خریداران پورشه از ارزان فروشی استان خوزستان استقبال نکردند


صاحب حجتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه متقاضیان تا ساعت ۲۴ امشب – یکم آبان ماه – فرصت دارند برای شرکت در مزایده خودروهای لوکس باقی‌مانده ثبت نام کنند، اظهار داشت: از مزایده ۱۰۴۰ خودرو لوکس ۷۶ دستگاه خودرو باقی ماند که یکم آبان ماه مهلت ثبت پیشنهادات قیمتی برای شرکت در مزایده فروش این تعداد خودرو خارجی به ارزش پایه ۳۰۱ میلیارد تومان به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: ۵۸ خودرو از این ۱۰۴۰ خودرویی که به مزایده گذشته شد به دلیل مغایرت‌های ثبتی از مزایده خارج شدند که عمده این خودروها که مغایرت ثبتی داشتند از گروه پورشه بودند و ۹ دستگاه خودرو هم پیشنهاد خرید نداشتند و برای ۴ دستگاه خودرو هم پیشنهادهای نامتعارف قیمتی ارایه داده شد. بنابراین ۷۱ دستگاه خودرو از دور مزایده خارج شدند و از سوی دیگر برندگان ۵ الی ۴ خودروی خارجی نسبت به تحویل این خودروها اقدام نکردند و جزو انصرافی‌ها  محسوب می‌شود که با جریمه ۱۵ درصدی از ضمانتی که ارایه کردند، ماباقی ضمانت و آورده اولیه آنها بازگردانده خواهد شد و این ۱۵ درصد جریمه هم به نفع دولت ضبط می‌شود.

سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: متقاضیان تا ساعت ۲۴ امشب فرصت ثبت قیمت پیشنهادی را دارند و سوم آبان هم رمزگشایی و برندگان اعلام می‌شوند.

حجتی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در مزایده ۱۰۴۰ دستگاه خودروی لوکس خارجی افزود: ۲۴ هزار نفر در این مزایده شرکت کردند و از این جمعیت، ۱۳ هزار نفر در مرحله ثبت قیمت پیشنهادی حضور داشتند.

وی درباره حضور حقوقی‌ها در این مزایده اظهار داشت: معمولا این حقوقی‌ها شرکت‌های خصولتی هستند که در یک شرکت حقوقی برای ۲۸۳ دستگاه خودرو ثبت نام کرد و برنده ۲۲ دستگاه خودرو ثبت‌نامی شد. همچنین یک شرکت دیگر هم برای حدود ۲۵۳ دستگاه ثبت نام و پیشنهاد قیمت داد اما برنده هیچ خودرویی نبود.

سخنگوی سازمان اموال تملیکی با انتقاد از قیمت‌گذاری چند دستگاه ازاین ۱۰۴۰ دستگاه خودرو در استان خوزستان تاکید کرد: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملکی هیچ دخل و تصرفی در قیمت گذاری مزایده‌ها ندارد و قیمت گذاری از این خودروها از سوی هیات کارشناسان دادگستری انجام شد اما تعدادی خودروی پورشه در استان خوزستان با نصف کف پایه قیمت همین خودروها در تهران قیمت‌گذاری شدند که سازمان اعتراض خود را نسبت به این نحوه قیمت‌گذاری اعلام کرد اما نکته حائز اهمیت این بود که هیچ یک از شرکت کنندگان قیمت نزدیک به قیمت‌های اعلام شده از سوی استان خوزستان را پیشنهاد ندادند و تمام قیمت‌ها نزدیک به قیمت های واقعی بودند و حتی یکی از این خودروها ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت‌های اعلام شده در تهران برنده مزایده شد.            


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا