بورسبورس اوراق

کارمزد تنها منبع درآمد کارگزاران است که ریسک بزرگی محسوب می‌شود

دهقانی احمدآبادی گفت: در ۱۰ سال گذشته تمام منابع درآمدی کارگزاران حذف شده و عایدی آنها تنها وابسته به کارمزدهاست که این موضوع دو ریسک بزرگ به همراه دارد. در کشورهای توسعه یافته درآمد کارگزاران وابسته به کارمزد نیست و حتی برخی از کارگزاری‌ها با کارمزد صفر آغاز به کار کرده و به خوبی رشد می‌کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)؛ محمدرضا دهقانی احمدآباد دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بورس و اعضا هیات‌مدیره کانون کارگزاران که به منظور بررسی چالش‌های این صنعت برگزار شد، اظهار کرد: حساسیت کانون کارگزاران در پیشگیری وقوع تخلف کمتر از سازمان بورس نیست چراکه اعتبار صنعت برای فعالان این حوزه بسیار مهم است و کانون کارگزاران می‌تواند نقش موثری در پیشگیری و کاهش ریسک داشته باشد.

دهقانی اضافه کرد: برای مدیریت ریسک‌های این صنعت باید به تجربیات دنیا روی بیاوریم و از راهکارهای آنان در مواجه با چالش‌ها بهره ببریم.

وی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: توسعه این صنعت منجر به توسعه بازار سرمایه می‌شود از این‌رو باید در پاسخ به دغدغه‌های آن اهتمام داشت. در حال‌ حاضر کارمزد عملیاتی کارگزاری‌ها پایین‌تر از حد نرمال بین المللی است. از طرفی در کشورهای توسعه یافته درآمد کارگزاران وابسته به کارمزد نیست و حتی برخی از کارگزاری‌ها با کارمزد صفر آغاز به کار کرده و به خوبی رشد می‌کنند.

وی بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته تمام منابع درآمدی کارگزاران حذف شده و عایدی آنها تنها وابسته به کارمزدهاست که این موضوع دو ریسک بزرگ به همراه دارد.

دهقانی در تکمیل سخنان خود گفت: گره‌خوردن عایدی کارگزاری‌ها به کارمزدها باعث می‌شود که این صنعت وجه تک‌محصولی پیدا کند و سرنوشت آنان وابسته به دوره‌های رونق و رکود بازار باشد؛ همچنین این مسئله مانع از کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا