بورسبورس اوراق

دور شدن بورس از بحران با حمایت‌های دولت/ بازار از نظر بنیادی ارشمند است

سجاد دولت‌دوست گفت: طبق گزارش‌های به دست آمده، خوشبختانه بازار از نظر بنیادی مشکلی ندارد و فقط وارد یک فضای بحرانی همراه با ترس شده است که به نظر می‌رسد با حمایت‌های دولت و تصمیم‌های درست و دقیق سیاست‌گذاران اقتصادی بتوان بورس را از فضای بحرانی دور کرد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سجاد دولت‌دوست کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شرایط حاکم بر کلیت بورس به بورسان گفت: با توجه به شرایط حاضر بازار سرمایه، متولیان بازار باید فکری به حال و روز آن کرده و حمایت‌های خود را به منظور بهبود شرایط و جلوگیری از خروج افراد حقیقی داشته باشند.

وی افزود: طبق گزارش‌های به دست آمده، خوشبختانه بازار از نظر بنیادی مشکلی ندارد و فقط وارد یک فضای بحرانی همراه با ترس شده است که به نظر می‌رسد با حمایت‌های دولت و تصمیم‌های درست و دقیق سیاست‌گذاران اقتصادی بتوان بازار را از فضای بحرانی دور کرد.

به گفته این کارشناس بازار؛ اگر بهبود شرایط بازار از اولویت‌های دولت و تیم اقتصادی آن است، این امر نیازمند اقداماتی عملی از سوی آنان است.

دولت‌دوست با تاکید به اینکه بازار سرمایه از جایگاه خوبی در بین بازارها برخوردار است، گفت: وجود بحران و ترس نباید این بازار را از بازارهای موازی عقب‌تر نگه دارد و بهتر است سیاست‌گذاران و سازمان‌های بالادستی در شرایط حاضر به بازار کمک کنند تا آن را از بحران خارج کرده و سطوح حمایتی شکسته نشود.

وی در ادامه اظهار کرد: فرایند نظارت بر بازار که از سال ۹۹ با وجود ریزش‌ها آغاز شد، افزایش یافته اما جو حاکم در بازار اجازه رشد را نمی‌دهد. بنابراین، بهتر است بازار نوسانات خود را داشته باشد تا سرمایه‌گذاران کلان وارد شده و در بازار بمانند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چشم‌انداز پیش‌روی کدام صنایع جذاب است، خاطرنشان کرد: در صورت عدم توافق برجام شرایط گروه پالایشی‌ها نسبت به دیگر گروه ها بهتر خواهد بود و در صورت احیای برجام نیز، گروه بانکی‌ها و خودرویی‌ها نیز ارزنده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا