بانکبانک و بیمه

رشد بیش از دو برابری پرداخت تسهیلات گلخانه ای توسط بانک کشاورزی در سال جاری

تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در حمایت از احداث و توسعه کشت های گلخانه ای در هفت ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ نسبت به همین مقطع در سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک کشاورزی، شعب این بانک در سراسر کشور از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مهر ماه حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات گلخانه ای پرداخت کرده اند که در مقایسه با پرداخت ۱۳ هزار میلیارد ریالی این تسهیلات در پایان مهرماه سال گذشته، بیش از دو برابر رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی در هفت ماهه ابتدای سال جاری با پرداخت ۲۹۷۴۹ میلیارد ریال تسهیلات از احداث و توسعه ۵۱۰ هکتار گلخانه در کشور حمایت کرده و گامی بلند در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی و تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور برداشته است.

شایان ذکر است تولید محصولات کشاورزی به روش کشت گلخانه ای علاوه بر نقش بسیارمهمی که در مدیریت منابع آب، خاک و انرژی دارد، راهکار موثری برای کنترل شرایط اقلیمی و بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی در راستای کاهش ضایعات، افزایش بازار پسندی، تولید محصولات صادرات محور و شکوفایی اقتصادی کشور است و بانک کشاورزی با اولویت دهی به پرداخت تسهیلات گلخانه ای، نقش مهمی در حمایت از فعالان این زیربخش ایفا می کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا