بانکبانک و بیمه

“کارآفرین” حامی شرکت‌های دانش بنیان

حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های اصلی بانک کارآفرین در سال‌های اخیر بوده و در این راستا نیز تفاهم نامه های متعددی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان امضا کرده است؛ به گونه‌ای که رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک کارآفرین را بانک پیشرو در حمایت و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان نامیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک کار آفرین، این بانک در راستای یکی از اهداف و برنامه های سالانه خود، طی دو سال گذشته حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است. اعتقاد بانک کارآفرین بر این است که شرکت‌های دانش بنیان می توانند عقب ماندگی های گذشته در بخش فناوری را از میان بردارند؛ بنابراین با رویکرد حمایت از کارآفرینی و اشتغال‌زایی تفاهم نامه های متعددی را منعقد کرده است. 

به اعتقاد دکتر احمد بهاروندی، مدیرعامل بانک کارآفرین، انعقاد قراردادهای متقابل همکاری و حمایت از شرکت های دانش بنیان موجب گذر از عقب ماندگی های کشور در حوزه نوآوری خواهد شد و بدون شک مسیر آینده و پیش روی کشور در دستان دانش بنیان هاست. 

اعتقادی که در پیام سالانه مقام معظم رهبری نیز به آن توجه خاص شده و بر اهمیت بیش از پیش حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید شده است. 

مدیرعامل بانک کارآفرین حتی در برشمردن اهداف و استراتژی های سال ۱۴۰۱ بانک نیز با اشاره به راهبرد اصلی بانک کارآفرین مبنی بر حمایت از حوزه های سلامت، غذا و شرکت‌های دانش بنیان بارها تاکید کرد که باید مبنای فعالیت ما نه حمایت شعاری که حمایت واقعی از ایده ها و شرکت‌هایی باشد که می‌توانند کشور را در دنیا سرآمد کنند.به همین منظور برای تحقق اهدافمان در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی به این مسیر ادامه خواهیم داد.  

به گونه ای که بنا به گفته علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی برای رفع بسیاری از مسائل کشور باید به سراغ توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برویم و در این باره بانک‌ها می‌توانند نقش مهمی در هدایت جریان نقدینگی به سمت تامین مالی نوآوری ایفا کنند. 

موضوعی که از دید فعالان حوزه دانش بنیان نیز دور نمانده و چابکی و سرعت در همکاری های بانک کارآفرین با این شرکت‌ها موجب شده تا سطح تعامل بانک و این شرکت‌ها افزایش یابد. 

آرش روحی مدیرعامل شرکت مهندسی کنترل پویان بعنوان یکی از شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد با بانک کارآفرین در گفت و گو با نشریه پیام کارآفرین ضمن اشاره به این موضوع گفته است:”چابکی، سرعت و حسن برخورد پرسنل بانک کارآفرین از مهم ترین ویژگی های همکاری با این بانک در قیاس با سایر بانکهاست .” 

وی با اشاره به روال همکاری شرکت متبوعش و بانک کارآفرین افزود: حدود ۳۰ درصد از کل حجم مبادلات بانکی ما در بخش ضمانت‌نامه‌ها و تسهیلات و حواله های ارزی با عاملیت بانک کارآفرین انجام می‌شود که نشان‌دهنده توسعه روابط مالی شرکت با بانک کارآفرین است. 

روحی با اشاره به تصویب دستورالعمل جهش شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری، گفت: موضوعی که برای شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه، حائز اهمیت هست، تسهیل شرایط استفاده کارفرمای دولتی از این محصولات است، یعنی شرایط خرید کالاهای دانش بنیان از حالت مرسوم مناقصه خارج شود، بطوری که شرکت‌های خصوصی بتوانند حداکثر بازار ممکن داخلی را به دست بیاورند و بعداز آن بتوانند با صادرات کالاها، شرایط باثباتی را برای مجموعه های تولیدی خود فراهم کنند. 

به گفته وی ، این امر تا حدودی محقق شده است اما هنوز فاصله زیادی با انتظارات و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان داخلی دارد.  

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا