انرژی

یک عضو کمیسیون انرژی: ایران در اجلاس آینده اوپک بر ادامه فریز نفتی تاکید کند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است ایران باید در اجلاس آینده اوپک بر موضوع فریز نفتی تاکید کند.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار داشت: قطعا در اجلاس آینده اوپک باید مهم‌ترین موضوع فریز نفتی باشد که به صورت فعالانه آن را دنبال کنیم و به نفع کشورهای عضو اوپک هم هست که آن را دنبال کنند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس تصریح کرد: اگر موضوع فریز نفتی دنبال نشود، آن دو میلیون بشکه ای که در بازار اضافی بود باعث می‌شود تا قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشد لذا باید این مساله به‌عنوان جدی ترین موضوع پی‌گیری شود.

همچنین بخوانید

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته باید راهبردهای جدیدی را اتخاذ کرد تا نحوه تعامل اعضاء اوپک با اعضای غیر اوپک به ویژه کشورهایی مانند روسیه که تاثیرگذار در بازار جهانی نفت هستند در دستور کار جلسه آتی اوپک قرار گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: در حال حاضر روسیه همکاری های خوبی را در این زمینه آغاز کرده است و می‌توان این همکاری‌ها را با سایر اعضاء غیر اوپک هم دنبال کرد.

بختیار با اشاره به این که در حال حاضر روند افزایش صادرات نفت توسط آمریکا روند جهشی پیدا کرده است، گفت: کشورهای عضو اوپک باید در این زمینه راهبردی داشته باشند که چگونه می‌خواهند با این موضوع کنار بیایند،‌ زیرا زمانی آمریکا از وارد کننده‌های نفت بود اما اکنون درحال تبدیل شدن به یک صادر کننده است.

وی در پایان گفت: بنابراین یکی از مهم‌ترین بحث هایی که می‌تواند در خصوص تحولات انرژی مطرح شود، مباحث مربوط به آمریکا است که کاملا شرایط نسبت به دو سه سال گذشته تفاوت پیدا کرده و آمریکایی که روزی بزرگترین واردکننده بود اکنون به صادر کننده تبدیل شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا