خودروصنعت، معدن، تجارت

رکود بازار خودرو تشدید شد + جدول قیمت خودرو


به دنبال نوسانات قیمت دلار، بازار خودرو با افزایش قیمت برخی خودروها روبه رو شد، ولی معاملات در رکود است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بازار خرید و فروش خودرو در طول یک ماه اخیر همانند ماه های گذشته شاهد رونق معاملات نبود اما این هفته نوسانات قیمت دلار عاملی شده تا رکود بازار خودرو تشدید شده و به نوعی رکود خرید و فروش بیشتر شود. متاسفانه رشد قیمت ها در برخی از خودروها به بیش از ۲۰ میلیون تومان می رسد که همین امر بی رغبتی مردم را برای خرید افزایش داده است.

در نخستین روز از هفته جاری ۲۰۶ تیپ دو با رشد ۱۱ میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان رسیده است، هایما نیز از ۹۶۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین بخوانید

علاوه براین دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک نیز رکورد ۵۶۰ میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است، این درحالیست که این خودرو در دو هفته گذشته قیمت ۵۱۵ میلیون تومانی را ثبت کرده بود.

به اعتقاد فعالان بازار، بازار خودرو بلاتکلیف تر از ماه های گذشته با توقف معاملات روبرو شده است و اخبار آغاز واردات خودرو نیز نتوانسته است رونقی را در بازار به وجود بیاورد چرا که به اعتقاد فروشندگان خودرو اگر قرار بر واردات باشد خودروها راهی بورس شده و در آنجا قیمت های بالایی ثبت می کنند همین امر عاملی می شود تا قشر متوسط جامعه نتوانند نسبت به خرید این خودروها اقدام کنند و به نوعی همچنان این خودروها لوکس محسوب می شوند.

علاوه براین با وجود طرح های فروش مختلفی که توسط خودروسازان انجام می شود به دلیل تاخیر در زمان تحویل بازار شاهد افزایش عرضه محصول نیست و روی هم رفته مردم در خرید خودرو بلاتکلیف هستند.

نام خودرو

قیمت امروز ۱۴ آبان ماه

ساینا

۲۱۴ میلیون تومان

سمند ای اف سون

۳۵۵ میلیون تومان

دنا معمولی

۴۱۵ میلیون تومان

پراید ۱۱۱

۲۱۰ میلیون تومان

کوئیک معمولی

۲۱۳ میلیون تومان

کوئیک آر

۲۲۳ میلیون تومان

شاهین

۳۶۰ میلیون تومان

تارا دنده ای

۴۴۲ میلیون تومان

تیبا ۲

۲۱۳ میلیون تومان

راناپلاس

۳۳۰ میلیون تومان

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا