اقتصاد کلان

نماینده مشهد: رئیس جمهوربه رئیس سازمان برنامه تذکر دهد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۷ ماه از تصویب قانون بودجه ۱۴۰۱ می گذرد اما رئیس سازمان برنامه با رویکرد قیم مآبانه با آن برخورد می کند، از رئیس جمهور خواست که سریع‌تر به این موضوع ورود کند و به رئیس سازمان برنامه و بودجه تذکر دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فاطمه رحمانی در جلسه علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان کرد: ملت ما در برابر گستاخی دشمنان تاریخی ایران ایستاده اند، بنابراین باید ملت را پاس داشت و لحظه ای در خدمت رسانی شایسته به آنان درنگ نکرد. در این راستا باید قوای سه گانه عزم خود را جزم کنند و برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، مهار گرانی و تورم با همتی مضاعف اقدام عاجل نمایند.

وی در تذکر دیگری خطاب به رئیس جمهور در رابطه با عدم تخصیص بودجه های مصوب، گفت: لایحه بودجه به مجلس می آید و با زحمات شبانه روزی در مجلس مصوب می شود و مردم امیدوار می شوند، اما رئیس سازمان برنامه و بودجه با رویکرد قیم مآبانه برخورد می کند، با بی برنامگی در تحقق بودجه کار امیدوار کننده ای انجام نمی دهد و به تعبیر همکاران، سازمان برنامه و بودجه کشور را قفل کرده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علیرغم گذشت بیش از ۷ ماه از تصویب قانون بودجه ۱۴۰۱، به عنوان مثال تاکنون ۱۳ درصد از بودجه های عمرانی استان خراسان رضوی تخصیص یافته که این به معنای توقف کارهای عمرانی و ساخت و سازها است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه آسیب های اجتماعی که بیشتر این آسیب ها امنیت پایه هستند و به خصوص بودجه حاشیه نشینی علیرغم اهمیت و اولویت تاکنون تخصیص نیافته است. بودجه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بودجه های محرومیت زدایی نیز از این جمله هستند.

رحمانی با بیان اینکه سازمان برنامه با این روش کشور را با چالش مواجه کرده است خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز دچار بی برنامگی سازمان برنامه است، ورود جدی جنابعالی به موضوع و تذکر به رئیس سازمان برنامه و بودجه از فوری ترین اقدامات مورد انتظار است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا