اقتصاد کلان

شرط بخشودگی جرایم موتورسیکلت‌های فاقد بیمه

مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های غیر زندگی گفت: صاحبان موتور سیکلت و وسایل نقلیه کشاورزی در صورتی از بخشودگی کامل جرائم مربوط به بیمه شخص ثالث بهره‌مند می‌شوند که بیمه‌نامه یکساله بگیرند.

همچنین بخوانید

عباس خسروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بخشودگی کامل جرایم موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمه شخص ثالث اظهار کرد: طبق قانون بیمه شخص ثالث، کلیه وسایل نقلیه زمینی از جمله موتور سیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی که مشمول این قانون هستند اگر فاقد بیمه‌نامه باشند، در زمانی که برای دریافت بیمه‌نامه به شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنند علاوه بر پرداخت حق بیمه شخص ثالث باید مبلغی را به‌ عنوان جریمه متناسب با زمانی که وسیله نقلیه آن‌ها بیمه نبوده است، پرداخت کنند. 

وی افزود: این جریمه به صندوق تامین خسارت‌های بدنی واریز می‌شود که مسئولیت این صندوق، پرداخت خسارت به حوادث رانندگی و راننده فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث است. 

مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های غیر زندگی ادامه داد: براساس بند د ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث، در هر سال چند دوره به صاحبان وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی بخشودگی داده می‌شود تا با مراجعه به شرکت‌های بیمه، دیگر جریمه نپردازند. برای امسال نیز، این بخشودگی از تاریخ ۱۵ آبان‌ماه به مدت ۲۹ روز اعمال شده است. البته شرط بهره‌مندی از این بخشودگی منوط به این است که صاحبان این وسایل نقلیه، بیمه‌نامه یکساله بگیرند. اگر بیمه‌نامه کوتاه مدت بگیرند، مشمول این بخشودگی نمی‌شوند. 

خسروجردی ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث در دو گروه وسیله نقلیه موتور سیکلت و کشاورزی پایین اعلام کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث در موتورسیکلت‌ها فقط ۱۳ درصد است و حدود ۱۵ درصد وسایل نقلیه کشاورزی‌ بیمه هستند. این در حالی است که عمده پرداخت خسارت‌ها از حوادث رانندگی از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی با سهمی حدود ۳۲ درصد به موتور سیکلت‌ها مربوط می‌شود. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا