بورسبورس اوراق

خوش‌نشینی شاخص بورس در ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۷هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۳میلیارد و ۵۹۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۶هزار و ۹۶۶میلیارد تومان در بیش از ۵۴۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۷هزار و ۹۸۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۷هزار و ۷۴۰ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت تهران شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی شازند با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۵ میلیارد و ۱۰میلیون ورقه به ارزش ۶هزار و ۴۸۱میلیارد تومان در ۲۵۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۳۵۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی آهن و فولاد ارفع، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های تجلی توسعه معادن و فلزات، صنایع پتروشیمی تخت جمشید و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا