اقتصاد کلان

توانگر: هنوز منابع بودجه برای اشتغال و تولید تخصیص پیدا نکرده است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که در سال جاری هیچ گونه تخصیص منابعی برای امر اشتغال و تولید مربوط به بند (الف) تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ صورت نگرفته است.

همچنین بخوانید

مجتبی توانگر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به عملکرد دستگاه ها در اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: طبق گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ دیوان محاسبات از محل احکام مقرر در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ از مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جمعا برای طرح‌های اشتغال و تولید به مبلغ ۱۸۹۶۳.۸۸ میلیارد تومان تامین شده و تخصیص منابع صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس گزارش رسمی دیوان محاسبات درباره بودجه ۱۴۰۱ تا ۱۵ آبان سال جاری، عملکرد دستگاه‌های اجرایی درباره بند (الف) تبصره ۱۸ صفر بوده و هیچ گونه تخصیص منابعی برای امر اشتغال و تولید موضوع این بند بودجه صورت نگرفته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین توضیح داد: مطابق بند «و» تبصره (۲۰) قانون بودجه ۱۴۰۱ آیین نامه های اجرایی مورد نیاز قانون بودجه در مواردی که مدت خاصی پیش بینی نشده، باید حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ قانون بودجه تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد همچنین طبق جز (۹) بند الف تبصره (۱۸) همین قانون، دستورالعمل اجرایی این بند باید تا خرداد ماه سال ۱۴۰۱ تهیه و به تصویب می رسید که این امر با ۶۴ روز تاخیر انجام شد.

توانگر اضافه کرد: علاوه به تاخیر در تهیه و تصویب این دستوالعمل اجرایی، در جزء (۱۰) بند الف تبصره (۱۸) مقرر شده طرح های اشتغال و تولید مشمول این بند ظرف دو ماه پس از تصویب قانون بودجه جهت بررسی و تایید از سوی دستگاه های اجرایی برای بررسی و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شود. همچنین مطابق ماده (۱۱) دستورالعمل اجرایی باید دستگاه ها برنامه خود را تا پایان مردادماه به تصویب کارگروه تخصصی ملی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی برسانند که این امر هم تاکنون یعنی تا الان ماه سال جاری محقق نشده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا