بانکبانک و بیمه

عملکرد ۱۰۲ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در دولت سیزدهم/ معطلی ۳۰۰ روزه لایحه دو فوریتی دولت در مجلس

وزیر اقتصاد گفت: از موضع گیری رییس محترم مجلس تعجب کردم، به این جهت که دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی رسما اعلام کرد در حالی که تا سال ۹۹ عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸، نزدیک ۱۰ درصد بوده است ما در یک سال گذشته ۱۰۲ درصد عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ داشته‌ایم.

به گزارش شادا، سیداحسان خاندوزی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره موضع‌گیری رییس مجلس درباره اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت : من دغدغه رییس محترم مجلس را در موضوع تسهیلات و اشتغال زایی درک می کنم اما بیش از یک سال است آقایانی که اهل خستگی و رودربایستی بودند، رفته اند.

وی افزود: از موضع گیری رییس مجلس تعجب کردم، به این جهت که دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی رسما اعلام کرد، در حالی که تا سال ۹۹ عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸، نزدیک ۱۰ درصد بوده است ما در یک سال گذشته ۱۰۲ درصد عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ داشته ایم.

وی در ادامه گفت: یعنی از ۱۸هزار میلیارد تومان مجموع بودجه‌ای که اختصاص پیدا کرده برای تسهیلات اشتغال‌زایی به دلیل اهرم کردن با منابع بانکی ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و در مرحله نهایی قرار دارد که این در تاریخ عملکرد تسهیلات اشتغال‌زایی بی‌سابقه است.

وی گفت: صحبت‌های رئیس محترم مجلس خیلی اظهارنظر تعجب برانگیزی برای بنده بود. امیدوارم دوستان به جای آنکه به القا اختلاف و تفرقه و دوگانگی بین دو قوا بپردازند، کمک کنند به کارهای عقب مانده ای که باید جلو رود.

زیر اقتصاد در پایان گفت: یک لایحه دو فوریتی در سال ۱۴۰۰ ارسال کردیم برای اصلاح قوانین مربوط به اموال تملیکی کشور که با دو فوریت در دولت به تصویب رسید، مطلع هستید دوفوریت یعنی تقاضای بررسی ظرف ۷۲ ساعت، تا امروز که بیش از ۳۰۰ روز گذشته است، هنوز همان لایحه دو فوریتی اعلام وصول نشده است و امیدواریم که حرکت‌ها بیشتر به سمت همگرایی برای حل مشکلات کشور باشد تا القاء اختلاف بین قوا.

اشاره وزیر به لایحه «الحاق موادی به قانون تاسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و اساسنامه» بود که ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

اخبار مرتبط

مرحوم عادل آذر، دل در گرو رشد و آبادانی کشور داشت


  مجاهدت های آزادگان سرافراز هیچ گاه فراموش نخواهد شد
مجاهدت های آزادگان سرافراز هیچ گاه فراموش نخواهد شد


   آغازامامت حضرت ولی عصر(عج) نوید بخش تجلی حاکمیت حق و حقیقت است
آغازامامت حضرت ولی عصر(عج) نوید بخش تجلی حاکمیت حق و حقیقت است


جامعه قدردان فداکاری های جامعه پزشکی است
جامعه قدردان فداکاری های جامعه پزشکی است


خبرنگاران اعتماد عمومی را قوام می‌بخشند
خبرنگاران اعتماد عمومی را قوام می‌بخشند

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا