صنعت، معدن، تجارتمعدن

کاهش ۲.۵ درصدی تولید ۱۰ ماهه روی درچین

تولید روی چین در حالی که طی ماه اکتبر با رشد همراه شد، اما عملکرد ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی این کشور، نشان از افت ۲.۴۸ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته می دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، به نقل از وب سایت SMM چین، میزان تولید روی تصفیه شده در این کشور از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی به ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تن رسید که حاکی از افت ۲.۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

افت تولید تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی

پیش بینی می شود میزان تولید این محصول در چین از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تا پایان نوامبر به ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تن برسد که افت ۱.۹۳ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی را به همراه خواهد داشت.

در همین حال انتظار می رود تولید روی تصفیه شده چین طی سال ۲۰۲۲ میلادی ۱.۲۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و ۶ میلیون و ۱۰ هزار تن به ثبت رسد.

رشد تولید ماهانه

چین طی اکتبر سال جاری توانست ۵۱۴ هزار و ۱۰۰ تن روی تصفیه شده تولید کند که نشان از رشد تولید ۲.۰۲ درصدی(۱۰هزار و ۲۰۰ تن) نسبت به ماه پیش از آن(سپتامبر۲۰۲۲ میلادی) و همچنین افزایش ۲.۹۶ درصدی (۱۴هزار و ۸۰۰ تن) نسبت به اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی دارد.

این در حالی است که پیش بینی می شود میزان تولید این ماده معدنی در نوامبر سال جاری میلادی به ۵۳۷ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یابد که حاکی از رشد ۳.۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

علاوه بر این، پیش بینی ها حاکی از رشد تولید روی تفیه شده این کشور طی دسامبر سال جاری است به طوری که با رشد ۶.۶ درصدی نسبت به دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی به ۵۴۷ هزار و ۲۰۰ تن خواهد رسید. علت این امر نیز از سرگیری فرایند تولید در برخی کارخانه های ذوب عنوان شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا