بانک و بیمه

امکان خرید سانتیمتری ملک در بازار سرمایه/ دریافت اجاره‌بها هر سه ماه یکبار


به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسکندری در مراسم رونمایی از اولین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات با بیان اینکه جای این ابزار در بازار سرمایه خالی بود، اظهار داشت: از آنجایی که هنوز مستاجرم، این موضوع دغدغه‌ام بود چراکه هر بار پولی برای خرید مسکن جمع آوری کردم قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و امکان خرید مسکن را پیدا نکردم. از این رو برای دغدغه مستاجران راهکار و ابزاری را طراحی کردیم.

همچنین بخوانید

وی گفت: با راه‌اندازی این صندوق از این پس مردم به همان مقدار پولی که در اختیار دارند می توانند نسبت به خرید ملک اقدام کنند و دیگر از تورم این بازار عقب نمی‌مانند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با ابزارهای جدید مردم می‌توانند با قیمت بازار نه تنها متری بلکه سانتیمتری ملک خریداری کنند و بفروشند و این ابزار بسیار مهمی محسوب می‌شود چراکه آغاز قابلیت توسعه بازار سرمایه است    

اسکندری با اشاره به ورود بورس کشورها به بحث ریت اظهار داشت: کشور امریکا در سال ۱۹۶۰ و کانادا ۱۹۹۳ وارد ریت شدند و بازار سرمایه کشور ما هم امکان  توسعه از طریق ریت را دارد و نه تنها در بخش ملک و مسکن بلکه ریت ابزاری برای ورود به توسعه میدان نفتی، ساخت آزادراه ها و توسعه شبکه راهی و ریلی، توسعه پمپ بنزین و جایگاه‌های سوختی و … است و می‌توان از این ابزار برای توسعه بخش‌ها و حوزه‌های مختلف بهره‌برد.

وی با بیان اینکه اینکه افراد با ورود به صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات امکان دریافت اجاره را هم دارند، ادامه داد: افراد با خرید متری املاک می‌توانند هر سه ماه یک بار اجاره با نرخ بازار این ملک را دریافت کنند و همین امکانات باعث افزایش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن  و افزایش عرضه در بازار می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی این صندوق قیمت مسکن هم بر روی تابلو می‌آید، افزود: در حال حاضر در ساختار بازار مسکن اشکالی وجود دارد و اشکال این است که بازار مسکن در انحصار مشاوران املاک است و عرضه تابلویی نداریم اما به زودی قیمت مسکن هم تابلودار خواهد شد و دیگر مشاوران املاک هر قیمتی را نمی‌توانند تعیین کنند.

اسکندری از امکان پیش فروش مسکن در بازار سرمایه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر امکان فروش و خرید مسکن در بازار سرمایه ایجاد شده و به زودی با تصویب امیدنامه سلف مالی استاندارد ملک امکان پیش فروش هم به وجود می‌آید.     

      

 


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا