امور زیربناییتعاون و اشتغال

نرخ بیکاری خراسان رضوی سه دهم درصد کاهش یافته است

مشهد ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری خراسان رضوی در تابستان امسال نسبت به سال گذشته سه دهم درصد کاهش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد امین بابایی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته کارآفرینی اظهار کرد: نرخ بیکاری خراسان رضوی در تابستان امسال نسبت به پارسال سه دهم درصد کاهش یافته و به ۷.۲ درصد رسیده است.

همچنین بخوانید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طبق آمار، نرخ جمعیت ۱۵ سال و بالاتر استان چهار میلیون و ۸۸۹ هزار نفر است که از این تعداد ۲ میلیون نفر شاغل و ۱۳۲ هزار نفر نیز بیکار هستند.

وی افزود: هم اینک در استان ۸۸ هزار و ۷۸۸ کارگاه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و تعداد کل بیمه شدگان کارگری نیز ۹۶۱ هزار و ۵۷ نفر است.

بابایی با اشاره به هفته کارآفرینی ادامه داد: ۱۱۱ برنامه مختلف در هفته کارآفرینی خراسان رضوی برگزار می‌شود که ۷۴ برنامه حضوری، ۳۵ برنامه مجازی و ۲ برنامه نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: آموزش قوانین کار، آموزش همگانی تشکیل تعاونی‌ها و معرفی سرفصل‌های تسهیلات از جمله عناوین این برنامه‌هاست.

وی افزود: هم اینک ۹۴ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان فعال است که از این تعداد ۱۳ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و پنج مرکز شتاب دهنده امسال مجوز فعالیت گرفته اند.

بابایی همچنین اظهار کرد: خراسان رضوی با ثبت حدود ۴۸ هزار اشتغال جدید در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون هم اینک رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا