بورسبورس اوراق

استراحت شاخص بورس در ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۶هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۷میلیارد و ۶۶۵میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۸۸۰میلیارد تومان در بیش از ۳۹۱هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۶هزار و ۹۳۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۹هزار و ۱۵۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی خارک و پتروشیمی فناوران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۸۴۲میلیون ورقه به‌ارزش ۱۳هزار و ۴۱۴میلیارد تومان در ۱۸۴هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۵۲۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پالایش نفت لاوان، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و تولید نیروی برق دماوند، و بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام شرکتهای پترشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و بیمه اتکایی ایرانیان شد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا