انرژی

هشدار شبکه برق فرانسه درباره خطر خاموشی

اپراتور شبکه برق فرانسه اعلام کرد این کشور زمستان امسال در معرض خطر کمبود برق است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تعمیرات نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای شرکت برق فرانسه (EDF) باعث شده این کشور که معمولا صادرکننده بزرگ برق بوده است، امسال به واردکننده برق تبدیل شود. این امر، مصرف‌کنندگان فرانسوی را وادار کرده است پول زیادی به همسایگانشان پرداخت کنند که پس از کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا، با افزایش سرسام آور قیمت‌ها روبرو شده‌اند.

دولت فرانسه برای اجتناب از قطعی‌ها، از شرکت‌ها، مقامات محلی و خانوارها خواسته است در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. اگر اپراتور شبکه برق فرانسه، کمبود برق را پیش بینی کند، از سه روز قبل یک هشدار قرمز اکووات اعلام خواهد کرد تا از مصرف کنندگان بخواهد مصرف برق را برای جلوگیری از قطعی برق، کاهش دهند.

این هشدار که همزمان با آغاز فصل سرما صادر شده است، منعکس کننده اظهارات مشابهی است که دو ماه پیش مطرح شد. تا روز دوشنبه از ۵۶ راکتور هسته‌ای شرکت برق فرانسه، تنها ۳۱ راکتور فعال هستند. این شرکت قصد دارد در دسامبر، ۴۲ واحد فعال و در ژانویه ۴۶ واحد فعال داشته باشد.

طبق آمار RTE برای چهار هفته منتهی به ششم نوامبر که بر اساس دمای هوا بوده، مصرف برق با کاهش تولید صنعتگران، ۶.۸ درصد کمتر از سطح پیش از دوران پاندمی کووید بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هشدار اکووات این موضوع که ده‌ها تولیدکننده بزرگ، کمتر از قراردادها، برق مصرف می‌کنند را در نظر می گیرد. این کاهش معادل حدود ۱.۲ گیگاوات برق یا تولید یک راکتور هسته‌ای است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا