بورسبورس اوراق

افت ناچیز شاخص بورس در هفته چهارم آبان


شاخص بورس در جریان معاملات هفته چهارم آبان ماه جاری با افت ناچیز ۷۸۳ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۳۴میلیارد و ۳۴۱میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۳۷هزار و ۲۷۴میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۱۰هزار و ۷۳۲دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۴.۳۳، ۲۷.۴۷ و ۸.۸۵ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۶ میلیون و ۷۹۲میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۰۰هزار و ۸۷۱میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۱.۶ و ۲۱.۵۹ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۷۸۳ واحد کاهش، معادل ۰.۰۶ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۳هزارو ۵۷۴واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳ هزار و ۸۹۸ واحد افزایش، معادل ۰.۹۸درصد رشد کرد و رقم ۴۰۱هزار ۴۶۷واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۴هزار و ۷۴۲واحد افت به رقم یک میلیون و ۶۲هزار و ۵۱۷واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱هزار و ۳۴۱واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۷۶۱هزار و ۷۵۹واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۴۴درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۰.۴۱درصد رشد همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا