بانکبانک و بیمه

امام جمعه قزوین: برکت قرض‌الحسنه، وعده الهی است

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام ‌جمعه قزوین گفت: خداوند فرموده اگر به بندگان خدا قرض نیکو دهید، خدا برای شما چندین برابر گرداند و این برکت، وعده قرآنی و الهی است که ضروری است این معنا در میان مردم ترویج شود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سفر یک روزه به استان قزوین با آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام ‌جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارائه گزارشی از اقدامات خود از زمان حضور در بانک از حمایت‌های نماینده ولی ‌فقیه در استان قزوین تقدیر و تشکر کرد. وی بیان داشت: سعی شده تا کارت قرض‌الحسنه به‌عنوان کارت زندگی همه ایرانیان در اختیار آحاد جامعه قرار گیرد و همه از خدمات قرض‌الحسنه به‌ویژه وام قرض‌الحسنه ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.
«شمسی‌نژاد» با اعلام اینکه اکثر متقاضیان وام قرض‌الحسنه در کشور اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، اظهار داشت: تلاش داریم تا با حذف کارمزد صفر تا چهار درصد وام قرض‌الحسنه، کمک‌رسان این طبقه از جامعه باشیم.
آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه قزوین نیز با اشاره به آیات قرآنی در خصوص قرض‌الحسنه اظهار داشت: خداوند فرموده «ان تُقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا» یعنی اگر به بندگان خدا قرض نیکو دهید، خدا برای شما چندین برابر گرداند و این برکت، وعده قرآنی و الهی است که ضروری است این معنا در میان مردم ترویج شود. البته خداوند مشخص نکرده چند برابر مالی را که قرض می‌دهیم، به ما برمی‌گرداند و این بستگی دارد به اینکه فرد در چه شرایطی قرض می‌دهد.
آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: مال با رزق متفاوت است و خداوند در قرآن می‌فرماید مال فتنه است؛ اما این مال می‌تواند تبدیل به رزق شود؛ چیزی که خدا ما را به آن تشویق کرده است.
شادی و رضایت قلبی قرض‌دهنده بیشتر از قرض‌گیرنده است
نماینده ولی ‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خدمت به مردم عبادت است، اظهار داشت: خداوند در آیه ۵۶ سوره ذاریات فرمود «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ»، یعنی ما شما را جز برای عبادت خلق نکردیم؛ ستون همه عبادت‌ها نماز و روزه است؛ اما عبادت فقط نماز و روزه نیست و دامنه آن گسترده‌تر است؛ خدمت به مردم و درست انجام دادن کار خود در هر شغلی که هستیم نیز عبادت محسوب می‌شود.
امام جمعه قزوین خاطرنشان ساخت: انفاق کردن و قرض دادن برای آن کسی که انفاق می‌کند یا قرض و زکات می‌دهد، به مراتب خوشحال‌کننده‌تر از آن کسی است که این‌ها را دریافت می‌کند. به عبارت بهتر آن کسی که قرض می‌دهد یا انفاق می‌کند خودش نیازمندتر از کسی است که به او قرض می‌دهد؛ زیرا ما نیازمند قرض دادن هستیم تا برکاتش شامل حالمان شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مسئولان امر قرض‌الحسنه اگر بخواهند کارشان اثر، برکت و نفوذ داشته باشد، باید خودشان در این امور پیشقدم باشند.
در این دیدار «احمدرضا کریمی» مدیر امور استان‌ها، «کاوه نائینی» مدیر شعب استان قزوین، «میلاد سالم‌نژاد» رئیس واحد حسابرسی داخلی و «امیر فرجی آذر» معاون مدیریت شعب استان قزوین نیز حضور داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا