ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اتصال ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خوزستان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از اتصال ۷۲۰ روستای بالای۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: به دنبال افزایش سطح ارتباطی و بهبود زیرساخت های ارتباطات در مناطق کم برخوردار استان هستیم.

علی صالح نساج در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای زیرساخت های ارتباطات در خوزستان اظهار کرد: در یک سال اخیر ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده ‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها نشان دهنده ارتقا و توسعه پوشش ارتباطی در مناطق کم جمعیت و کم برخودار است، افزود: به دنبال افزایش سطح ارتباطی و بهبود زیرساخت های ارتباطات در مناطق کم برخوردار استان هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به طرح های توسعه زیرساخت‌ های ارتباطی در روستاها گفت: یکی از طرح‌ های در دست اقدام برای توسعه زیرساخت های روستایی، توسعه شبکه فیبر نوری است. در این راستا ۳۷۲ کیلومتر فیبر نوری روستایی از محل اعتبار طرح USO تامین شده است.

صالح نساج ادامه داد: با اجرای این خطوط فیبر نوری در استان، ۷۱ سایت تلفن همراه و مرکز مخابراتی در خوزستان تحت پوشش شبکه رفته است.

وی افزود: در حوزه ایجاد اشتغال و توسعه ارائه خدمات در مناطق روستایی نیز ۶۳ مجوز فعالیت دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی صادر شده است که به ایجاد اشتغال و همچنین توسعه ارائه خدمات در مناطق روستایی کمک می کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا