بورسبورس اوراق

محصولات شیمیایی در صدر معاملات آبانِ فرابورس


گروه محصولات شیمیایی با ۱۹هزار و ۵۵۳میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران را هشتمین ماه امسال به خود اختصاص داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در هشتمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۲۲روز معاملاتی تعداد ۱۰۵میلیارد و ۴۹۲میلیون ورقه بهادار در ۴میلیون و ۶۳۴هزار نوبت به ارزش ۸۹۶۹هزار و ۳۹۰میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است.

شاخص کل فرابورس نیز که معاملات آبان ماه امسال را از ارتفاع ۱۷هزار و ۸۵۵واحد آغاز کرده بود با ثبت افزایش ۳.۷ درصدی، در پایان این ماه به ارتفاع ۱۸هزار و ۵۱۰واحد رسید.

همچنین بخوانید

این گزارش می افزاید: نگاهی هم به وضعیت صنایع مختلف در ماه گذشته در بازارهای فرابورس ایران نشان می‌دهد محصولات شیمیایی با ۱۹هزار و ۵۵۳میلیارد ریال دادوستد سهم ۹درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.

سرمایه‌گذاری‌ها نیز با ۱۸هزار و ۴۰۸میلیارد ریال دادوستد معادل ۹درصد، خودرو و ساخت قطعات با ۱۵هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال دادوستد معادل ۷درصد، بیمه و صندوق بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با ۱۳هزار و ۷۸۷میلیارد ریال معادل ۷درصد، فلزات اساسی با ۱۱هزار و ۹۹۷میلیارد ریال معادل ۶درصد و محصولات غذایی  آشامیدنی بجز قند و شکر با ۱۱هزار و ۷۴۵میلیارد ریال معادل ۵درصد به ترتیب رتبه‌های دوم تا ششم ارزش معاملات فرابورس را در هشتمین ماه سال ۱۴۰۱ از آن خود کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا