اقتصاد کلان

سهم تأمین مالی از بازار سرمایه به ۲۵ درصد رسیده است

به گفته مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار طی یک دهه گذشته سهم بازار سرمایه در تأمین مالی از پنج درصد به ۲۵ درصد رسیده است.

محمود گودرزی در همایش تأمین مالی غرب کشور که امروز(سوم آذر) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، با اعلام اینکه تا سال ۱۳۹۰ نظام بانکی کشور سهم حدوداً ۹۵ درصدی در تأمین مالی بر عهده داشت، افزود: امروزه سهم نظام بانکی در تأمین مالی به ۷۵ درصد رسیده است.

همچنین بخوانید

وی با اعلام اینکه در یک دهه گذشته سهم بازار سرمایه در تأمین مالی از پنج درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته، افزود: این آمار نشان می دهد بازار سرمایه پتانسیل خوبی برای تأمین مالی شرکتهای اقتصادی دارد.

گودرزی همچنین با بیان اینکه امروزه در اکثر بورس های دنیا نقش شرکت هایی که براساس دانش تولید ثروت می کنند افزایش یافته، عنوان کرد: این مسیری است که پیش پای بازار سرمایه ما نیز هست و راهی جزء این نداریم.

وی افزود: باید جغرافیای بازار سرمایه را به سمتی ببریم که مبتنی بر شرکت هایی باشد که براساس دانش، تولید ثروت می کنند.

وی با انتقاد از پایین بودن تعداد شرکت های دانش بنیان در استانهای غربی کشور، گفت: از بیش از ۷۷۰۰ شرکت دانش بنیان کشور سهم چهار استان کرمانشاه، لرستان، ایلام و کردستان تنها ۲.۲ درصد است که با توجه به نقشی که این شرکتها در اقتصاد و اشتغال دارند، باید این شرکتها را توسعه داد.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا