بانکبانک و بیمه

افزایش ۴ برابری سهم صندوق توسعه ملی در بانک توسعه تعاون

کمیته رسیدگی به مشکلات تعاونی ها برای تامین منابع مالی و رفع موانع اعتباری و بررسی تفاهم نامه های فی مابین به میزبانی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی؛ مهدی احمدزاده مدیر کل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به ظرفیت های فوق العاده بخش تعاون اظهار کرد: اقدامات متعددی در راستای توسعه بخش تعاون انجام شده است تا این بخش به جایگاه واقعی خود برسد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه یک سری از مشکلات در بخش تعاون زیربنایی است ؛ افزود: در طول سال‌های گذشته متاسفانه در سایه کم توجهی‌ به بخش تعاون به واقع این بخش مظلوم واقع شده است در حالی که بر اساس برنامه باید سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد برسد.
وی ادامه داد: تمام تلاش بنده و‌ همکاران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دفاع از جایگاه بخش تعاون و اخذ تسهیلات مورد نیاز این بخش است.
وی بانک توسعه تعاون را یکی از ظرفیت های این بخش خواند و افزود: در ۱۵۸ جلسه شورای عالی اشتغال کشور که تاکنون برگزار شده به تعداد انگشتان دست مصوبه برای بخش تعاون نداشتیم؛ خوشبختانه در جلسات اخیر موفق شدیم دو‌مصوبه با هدف گذاری سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون برای این بخش داشته باشیم.
احمد زاده با اشاره به پایین بودن سهن بخش تعاون در تسهیلات تخصیصی صندوق توسعه ملی اظهار کرد: از ۱۳ هزار و ۸۰۰ پرونده تسهیلاتی صندوق توسعه ملی تنها ۵۸۴ پرونده سهم بخش تعاون بود که سهم ریالی اش نیز فقط یک هزار میلیارد تومان بود در حوزه پرونده ارزی نیز از دو هزار پرونده ارزی فقط ۱۳ پرونده به بخش تعاون اختصاص داشت.
وی به حمایت های حاکمیتی از بخش تعاون اشاره کرد و افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مصوب شد تا از این به بعد صندوق توسعه ملی به هر بانکی سهمیه تسهیلاتی ارایه می دهد با اولویت بخش تعاون ذکر شود.
وی اضافه کرد: در تصمیمی دیگر مقرر شد هر پرونده ای که بانک ها توان پرداخت نداشته باشند ؛ این پرونده ها مستقیما از صندوق توسعه ملی پیگیری شود همچنین مقرر شد سهم صندوق توسعه ملی در بانک توسعه تعاون برای ارائه خدمات به تعاونی ها چهار برابر شود.
وی از تعامل بسیار مناسب بین بخش های مختلف تعاون در استان آذربایجان شرقی تقدیر کرد و‌ابراز امیدواری نمود در ماه های آتی شاهد به نتیجه رسیدن پرونده های تسهیلاتی و حمایتی از بخش تعاون در استان باشیم.
مدیر کل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست تا در جلسات استانی سهم بخش تعاون را به صورت جداگانه مطرح و پیگیری کند.
این گزارش حاکی است؛ حسین فتحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: تعامل بین بانک توسعه تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان فوق العاده است که از این جهت شاهد حمایت‌های ویژه از بخش تعاون در استان شاهدیم.
وی ادامه داد: بخش تعاون به جهت تعامل بسیار مناسب از جایگاه خوبی برخوردار است که امیدواریم در ماه های آتی نیز بهبود یابد.
این گزارش می افزاید در ابتدای این جلسه ناصر اسدی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارشی از اقدامات این بانک در استان اعلام کرد: حمایت های تسهیلاتی اشتغال از بخش تعاون و شرکت های دانش بنیان در اولویت قرار دارد .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا