بورسبورس اوراق

استقبال مسئولان و مدیران صنایع کرمانشاه از ابزارهای تامین مالی بورس

در حاشیه‌ی اولین همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور که امروز در کرمانشاه برگزار شد، نشستی تخصصی جهت بررسی پروژه‌های زیرساختی،‌ عمرانی و اقتصادی استان کرمانشاه جهت تامین مالی تشکیل گردید که در آن ابزارهای تامین مالی توسط رئیس سازمان بورس، مدیرعامل بورس تهران و کارشناسان بازار سرمایه معرفی شد.


در نشست تخصصی دوم همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور به میزبانی استانداری کرمانشاه، شرکت‌های صنعتی و دولتی استان با ارائه پروژه‌های اقتصادی خود در حوزه صنعتی، عمرانی، شهری و … درخواست ارائه راهکارهای تامین مالی جهت توسعه فعالیت خود را داشتند.

در ادامه این نشست،‌ رئیس سازمان بورس،‌ مدیرعامل بورس تهران و کارشناسان بازار سرمایه به تشریح ظرفیت و ابزارهای مالی و کاربرد آنها پرداختند. استاندار کرمانشاه،‌ مدیران صنایع و تولیدکنندگان و نیز مدیران تامین سرمایه‌ها ضمن استقبال از این ابزارها، درخواست برگزاری جلسات کارشناسی تکمیلی جهت آموزش و استفاده از این ابزارها را داشتند.

در ادامه مقرر شد در جلسات آتی، طرح توجیهی پروژه های اقتصادی استانی و شرکتی به صورت فنی و دقیق ارائه شود و هدایت‌های لازم توسط سازمان بورس و شرکت صورت پذیرد.

استفاده از ابزارهای صندوق پروژه و شرکت سهامی عام پروژه و همچنین ایجاد صندوق های زیرساختی با مشارکت بخش دولتی و مردمی و تمرکز بر الگوهای متکی به منابع خرد مردمی و به کارگیری منابع شبکه بانکی در این سازوکار، از جمله راهکارهای تامین مالی ارائه شده در این جلسه بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا