بانک و بیمه

قیمت سکه تمام از مرز ۱۷ میلیون تومان عبور کرد


محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره دلایل ادامه افزایش نرخ طلا در بازار اظهار داشت: مهم‌ترین عامل افزایش نرخ ارز بوده که از روز گذشته تا به امروز قیمت دلار ۲۵۰ تومان گران‌تر شد و هر قطعه سکه هم در حال حاضر حدود ۵۰۰ دلار است که افزایش ۲۵۰ تومان در هر ۵۰۰ دلار، در افزایش قیمت سکه هم اثرگذار است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه در همان ادامه افزایش قیمت دلار است، گفت: البته از روز گذشته تا به امروز قیمت انس جهانی از ۱۷۵۶ دلار به ۱۷۶۰ دلار رسیده و این موضوع هم در افزایش قیمت طلا و سکه بی تاثیر نیست.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به قیمت امروز طلا و سکه ادامه داد: امروز قیمت هر سکه تمام طرح جدید ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا یک میلیون و ۵۴۴ هزار تومان است.

کشتی‌آرای درباره اثرگذاری موضوعاتی مانند اوراق سکه در افزایش قیمت ها با توجه به اعلام قیمت های آتی اظهار داشت: بحث اوراق سکه هم در وضعیت بازار طلا و سکه بی‌تاثیر نیست اما باید توجه داشته باشیم واگذاری اوراق سکه محدود بوده است. به هر حال هر کاهش و افزایش قیمتی دلیل اقتصادی دارد و متاثر از شاخص‌های اقتصادی هستند. 


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا