بورسبورس اوراق

سبزپوشی شاخص‌های بورس در آخرین روز هفته

در جریان معاملات امروز ۹ آذر ماه، شاخص هم‌وزن با ۴۶۳ واحد (۰.۱۱درصد) افزایش به رقم ۴۱۳ هزار و ۱۱۵ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۳ هزار و ۱۶۷ واحد (۰.۲۲ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، در جریان معاملات امروز ‌چهارشنبه، ۹ آذر ماه، بیش از ۵ میلیارد و ۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۳ هزار و ۹۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه چند رشته ای صنایع با ۱۱ هزار و ۸۴۳ معامله به ارزش یک هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۲ هزار و ۵۴۵ معامله به ارزش یک هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال، گروه انبوه سازی با ۱۶ هزار و ۹۰۴ معامله به ارزش یک هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال و گروه فرآورده های نفتی با ۱۳ هزار و ۹۳۴ معامله به ارزش یک هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۴۰۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۵۰۰ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۴۸۵ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۴۱۰ واحد و شرکت پالایشس نفت تهران با ۳۷۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۴۴۷ واحد، شرکت بانک ملت با ۲۱۹ واحد، شرکت سایپا با ۱۶۸ واحد، بانک پاسارگاد با ۱۰۶ واحد و بانک تجارت با ۶۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۹ آذر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۷.۶ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۶۹۱ واحد رسید.

همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۸۸۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت صنعتی مینو با ۶ واحد، شرکت تولیدات پتروشیمی قائدبصیر با ۴ واحد، بیمه دی با ۲.۶ واحد، شرکت آهن و فولاد ارفع با ۲ واحد و شرکت صنعتی آرتاویل تایر با ۱.۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بیمه پاسارکاد با ۵ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۵ واحد، شرکت پویازرکان آق دره با ۳ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۲.۴ واحد و شرکت داروسازی دانا با ۱.۷ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا