پرداخت الکترونیککسب و کار

چطور و از کجا، تحلیل ارزهای دیجیتال را بخوانیم؟

در این مقاله به معرفی وب سایت های ایرانی و خارجی که ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار میدهند، پرداخته شده است. این وب سایت‌ها می‌توانند در تحلیل ارزهای دیجیتال موثر واقع شوند.

 

images_1670054249.png

همچنین بخوانید

اکثر کاربران فعال در کریپتو همیشه به دنبال سود و درآمد از ارزهای دیجیتال با شیوه‌های مختلفی هستند. تحلیل ارز دیجیتال یکی از مفاهیم و زمینه‌هایی است که نیاز به آموزش زیادی دارد و همچنین به چندین دسته مختلف تقسیم می‌شود.

تحلیل ارزهای دیجیتال نیاز به ساعت‌ها آموزش، بررسی و تجربه دارد تا بتوانید بهترین تجزیه‌وتحلیل را انجام بدهید. سایت‌های مختلفی درزمینهٔ تحلیل ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند که در این نوشتار به بررسی تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

تحلیل ارزهای دیجیتال چیست؟

تجزیه‌وتحلیل ارزهای دیجیتال جدیدترین اطلاعات در مورد تمایلات معاملاتی، معامله‌گران جدید و همچنین تجزیه‌وتحلیل اخبار اخیر ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد. یادگیری تحلیل ارزهای دیجیتال شامل بررسی بیتکوین و آلت‌کوین‌های برجسته است که دید عالی برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری به شما می‌دهد.

تحلیل ارزهای دیجیتال به سه دسته، تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل داده‌های آن چین تقسیم می‌شود.

درحالی‌که هر یک از این روش‌های تحلیل به‌تنهایی ارزشمند هستند، زمانی که باهم استفاده می‌شوند، قدرتمندتر می‌شوند. به‌تنهایی، یک معیار واحد ممکن است آموزنده نباشد؛ اما مانند هزاران ضربه کوچک قلم‌مو، ترکیب همه روش‌های تجزیه‌وتحلیل شما می‌تواند تصویر قانع‌کننده‌ای از بازار ترسیم کند.

البته، برای انجام معامله نیازی به هماهنگی هر سه ندارید. حفظ شیوه‌های مدیریت ریسک و تخصیص مناسب، به شما این امکان را می‌دهد که با تغییر بازار وارد و خارج شوید.

صندوق تأمینی موفق ارزهای دیجیتال Three Arrows Capital، همیشه سرمایه‌گذاران میلیاردر نبودند. آنها سرمایه خود را از یک میز آشپزخانه در آپارتمان خود با پس‌انداز خود راه‌اندازی کردند.

پس از تقریباً یک دهه معامله موفقیت‌آمیز، واضح است که ثروت آنها بر اساس تحلیل دقیق و تجارت ماهرانه به‌جای شانس ساخته‌شده است و واضح است که آنها به‌طور قابل‌توجهی از هولدرها بهتر عمل کرده‌اند.

یادگیری در مورد اصول تجارت و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال ممکن است یکی از ارزشمندترین کارهایی باشد که می‌توانید انجام دهید. همان‌طور که سو ژو، مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزنگاری Three Arrows Capital، می‌گوید:

اگر رمزنگاری را درک نکنید و از یادگیری امتناع کنید، قرن سختی برای شما خواهد بود.

ما بیشتر و بیشتر معامله گران و سرمایه‌گذاران را می‌بینیم که از این روش‌های تجزیه‌وتحلیل در فضا استفاده می‌کنند. گزارش‌های سرمایه‌گذاری صعودی با استفاده از تحلیل بنیادی توسط گلدمن ساکس، جی پی مورگان و مورگان استنلی منتشرشده است و مدل‌هایی که توسط تحلیلگران زنجیره‌ای مانند Stock-to-Flow ساخته‌شده‌اند، قیمت بیت‌کوین را تا سال ۲۰۲۵ ۱.۹ میلیون دلار استرالیا پیش‌بینی کرده‌اند.

درحالی‌که بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم می‌گیرند که سکه‌های خود را «هولد» کنند، توشار جین، یکی از بنیان‌گذاران Multicoin Capital، می‌پذیرد که «بازارهای رمزنگاری کم بازده‌ترین بازارهایی هستند که من تابه‌حال در زندگی‌ام دیده‌ام و این بدان معناست که مدیریت فعال دارای یک فرصتی برای درخشش است.»

تحلیل نادرست ارزها چه تأثیری بر دارایی ما خواهند داشت؟

وقتی تحلیل ارزهای دیجیتال را به بهترین شیوه یاد نگیریم و تجربه کافی نداشته باشیم. ممکن است تحلیل‌های نادرستی ارائه کنیم و این باعث می‌شود رفته‌رفته سرمایه ما از دست برود و این دلیلی خواهد بود که باعث افسردگی در زندگی شده و نسبت به بازارهای مالی بدبین شویم.

دارایی ما بسیار مهم هستند، همیشه به یاد داشته باشید از تک‌تک لحظه‌های مارکت نباید سود دریافت کنید. خوب فکر کنید، تجزیه‌وتحلیل کنید و بعد با اطمینان خاطر معامله یا سرمایه‌گذاری کنید. بزرگ‌ترین جمله‌ای که باید همیشه جلو چشمان شما باشد این است که حفظ دارایی از سود کردن مهم‌تر است.

بهترین منبع برای تحلیل و بررسی اخبار ارزهای دیجیتال چیست؟

برای تحلیل ارزهای دیجیتال منابع مختلف ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد؛ اما قبل از آن باید بدانید چه تحلیلی نیاز دارید و برای چه استفاده‌ای می‌خواهید. در این قسمت به معرفی منابع مختلف تحلیل ارزهای دیجیتال ایرانی و خارجی می‌پردازیم.

  • ارز دیجیتال

یکی از بهترین سایت‌های تحلیلی، خبری و آموزشی برای دسترسی به جدیدترین تحلیل ارزهای دیجیتال، سایت ارز دیجیتال است که به‌عنوان رسانه حوزه کریپتوکارنسی، فعالیت خود را از مرداد ۱۳۹۶ شروع کرده است.

این وب سایت با هدف آموزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، از جمله وب سایت های موجود ایرانی بوده که از پایه، ابتدایی ترین مفاهیم را بازگو کرده و آموزش داده است. از طرفی با گذشت زمان و در طی پیشرفت این حوزه، با ارائه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به تحلیل بازار مالی در این حوزه پرداخته است.

  • رسانه تخصصی سیگما

images_1670052432.JPG

رسانه سیگما یکی از مهم‌ترین و بهترین منابع، جهت بررسی آخرین رویدادهای حوزه ارزهای دیجیتال و آخرین اخبار دنیای رمزارزها، بلاک‌چین، تکنولوژی و بازارهای مالی است.

علاوه بر این‌ها مجموعه سیگما درزمینهٔ ارائه تحلیل ارزهای دیجیتال روزانه و هفتگی، همچنین تهیه و تنظیم تخصصی پادکست، ویدئو و مقاله فعالیت چشمگیر و پرشوری دارد.

مجموعه سیگما با تکیه‌بر دانش و تخصص نیروی جوان حدود یک سال است که در این حوزه فعالیت خود را شروع کرده و توانسته بسیاری از فعالین بازارهای مالی، کریپتو و تکنولوژی را به خود علاقه‌مند کند. این مجموعه به‌عنوان یک رسانه تخصصی بازارهای مالی و تکنولوژی، شناخته‌شده است. می‌توان مجموعه سیگما را به‌عنوان بهترین رسانه تحلیل ارز دیجیتال (فاندامنتال، تکنیکال و آن چین) در نظر گرفت.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد رسانه تخصصی سیگما به شرح زیر است:

    • آموزش تخصصی بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال
    • تحلیل تخصصی ارزهای برتر و محبوب بازار
    • آخرین اخبار حوزه کریپتو، بازارهای مالی و تکنولوژی
    • ارائه تخصصی پادکست و ویدئوهای به‌روز
    • ارائه نظرات و تحلیل‌های افراد متخصص بازارهای مالی
    • ارائه تحلیل ارزهای دیجیتال به‌صورت هفتگی و روزانه (فاندامنتال، تکنیکال و آن چین)
    • و…
  • کوین ایران

کوین ایران یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های خبری، آموزشی و تحلیلی رمزارزها، فناوری‌های غیرمتمرکز و پلتفرم‌های مرتبط با تکنولوژی جدید بلاک‌چین است. این مجموعه، اولین مجموعه ثبت‌شده این حوزه جدید است که در تاریخ  ۱۳۹۵/۰۷/۱۸ به‌صورت رسمی ثبت گردیده است. فعالیت مجموعه کوین ایران از سال ۱۳۹۲ با اهدافی مثل انتشار جدیدترین اخبار، مشاوره و آموزش مناسب به مردم ایران و علاقه‌مندان به تکنولوژی جدید بلاک‌چین و رمزارزها آغاز گردید. در ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۲ اولین مقاله نوشته‌شده وب‌سایت با عنوان «بیت کوین چیست؟» منتشر شد. از ویژگی‌های مجموعه کوین ایران می‌توان به حضور در رویدادهای بین­المللی و پوشش خبری رویدادهای جهانی حوزه جدید بلاک‌چین و رمزارزها، معرفی، همکاری و ارتباط با پلتفرم‌های جهانی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین و تشکیل گروه‌های فعال مختلف در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط‌گیری مستمر با مخاطبین و فعالین عام و متخصص دانست.

در این قسمت به معرفی تعدادی از سایت‌های خارجی می‌پردازیم که در تحلیل‌ها کمک زیادی به دریافت دیتای بیشتر و دقیق‌تر می‌کند.

  • TradingView

images_1670053050.png

تریدینگ ویو، یکی از پلتفرم‌هایی است که تریدرها می‌توانند از آن برای تحلیل تکنیکال استفاده کنند و حتی تحلیل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

  • Messari

images_1670053135.jpg

مساری به ارائه تحقیقات فاندامنتال پروژه‌ها می‌پردازد که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند از داده‌های این سایت استفاده زیادی کنند. علاوه بر این مورد، این وب سایت، اطلاعات دیگری را نیز تجزیه و تحلیل می‌کند که در وب‌سایت این پلتفرم می‌توانید مشاهده کنید.

  • Glassnode

images_1670053218.png

این پلتفرم پراستفاده، به ارائه داده‌های آن چین پرداخته و بین معامله گران و سرمایه‌گذاران به‌خوبی شناخته‌شده است.

  • Coinmarketcap

images_1670053290.png

یکی از وب‌سایت‌های پرکاربرد برای فعالین بازار کریپتو که اطلاعات دقیق و به‌روزی از پروژه‌های کریپتویی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، کوین مارکت کپ می‌باشد.

  • Cryptoquant

images_1670053377.png

این پلتفرم پرطرف‌دار و محبوب هم به ارائه داده‌های آن چین می‌پردازد و بسیاری از کاربران این حوزه از محبوبیت این پلتفرم صحبت می‌کنند. این نکته را یادآوری کنیم که ریسک استفاده از سایت‌ها و پلتفرم‌های معرفی‌شده به عهده کاربران خواهد بود و ما مسئولیتی در قبال آنها نخواهیم داشت. برای استفاده از این پلتفرم‌ها حتماً خوب آموزش ببینید و تجربه کافی را کسب کنید.

سخن پایانی چطور و از کجا، تحلیل ارزهای دیجیتال را بخوانیم؟

تجزیه‌وتحلیل ارزهای دیجیتال، جدیدترین اطلاعات در مورد تمایلات معاملاتی، معامله‌گران جدید و همچنین تجزیه‌وتحلیل اخبار اخیر ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد. یادگیری تحلیل ارزهای دیجیتال شامل بررسی بیتکوین و آلت‌کوین‌های برجسته است که دید عالی برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری به شما می‌دهد. باید بدانیم در تحلیل ارزهای دیجیتال باید دقت کافی و همچنین تجربه کافی در این زمینه را داشته باشیم تا از سرمایه خود محافظت کرده و بهترین تحلیل‌ها را انجام دهیم. ما تعدادی سایت و پلتفرم جهت سهولت در تحلیل ارزهای دیجیتال به شما معرفی کردیم؛ اما باید بدانید تصمیم نهایی سرمایه‌گذاری یا معامله‌گری با خود شماست. شما چه پلتفرم‌های دیگری می‌شناسید که می‌توان در تحلیل ارزهای دیجیتال از آن‌ها کمک گرفت؟

 

 

برچسب ها : تحلیل ارز دیجیتال,سایت تحلیل ارز دیجیتال,سایت خبری ارز دیجیتال

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا