بورسفرابورس

شهامت تخلف در بازار سرمایه کمتر می‌شود!

احمد راستینه گفت: هر میزان بستر برای شفاف‌سازی روابط مالی و تجاری بیشتر باشد، تخلفات هم کمتر خواهد شد و افراد شهامت کمتری برای تخلف خواهند داشت.


احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به موضوع اجرای بند چ ماده ۳۶ قانون احکام دائمی کشور و پیاده‌سازی سامانه افشا تخلفات مدیران بورسی به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: به طور کلی، در حکمرانی اقتصادی نیاز به تصمیماتی است که فضای اقتصادی را برای مردم شفاف کند.

وی افزود: امروزه بیش از هر چیزی، نیاز به سازمان‌های شفاف و شیشه‌ای در کشور احساس می‌شود. بنابراین، سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در تلاش است فضایی برای شفاف شدن و نقش آفرینی مدیران و همچنین نظارت مردم بیش از پیش فراهم شود که برای تحقق این امر برنامه‌ریزی قابل توجهی کرده و از نظر نمایندگان بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

نماینده مردم «شهرکرد، بن و سامان» در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد، به هر میزان بستر برای شفاف‌سازی روابط مالی و تجاری بیشتر باشد تخلفات هم کمتر خواهد شد و افراد شهامت کمتری برای تخلف خواهند داشت. بنابراین، سازمان بورس به منظور شفاف‌سازی، در قدم اول باید روابط مالی را شفاف‌تر کرده و مدیران متخلف را هم در فضای شیشه‌ای به مردم معرفی کند.

راستینه بر رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: تخلفات پس از احراز باید بیان شود و ذکر این نکته هم لازم است که شفاف بودن اقتصاد به معنای نقض حقوق شهروندی نیست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا