اقتصاد کلان

نرخ تورم روستایی کاهش یافت

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در آبانماه سال ۱۳۹۵ را منتشر کرد که براساس آن شاخص کل قیمت کالا و خدمات مصرفی (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) ۲۴۴.۵ است که نسبت به ماه گذشته(مهرماه) ۰.۲ درصد افزایش دارد.

شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در آبان ماه به رقم۲۶۵.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» در ماه مورد بررسی نیز به عدد ۲۶۱.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل۸.۹ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه ۶.۵ درصد است.

همچنین بخوانید

شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش نشان می دهد که درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماه منتهی به آبانماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل۶.۵ درصد است و این نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آبانماه ۱۳۹۵ (۶.۴) افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در آبانماه ۱۳۹۵ نیز به رقم ۲۳۰.۲ رسید که ۰.۳درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد؛میزان افزایش شاخص گروه عمده«کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل۶.۴ درصد بوده و نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به آبانماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه هشت درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به مهرماه ۱۳۹۵ (۸.۳ درصد) کاهش یافته است.

انتهای پیام/


منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا