انرژی

استارت همکاری ایران و ارمنستان زده شد

سرپرست وزارت نیرو گفت: خوشبختانه مذاکرات بسیار خوبی با طرف ارمنی در زمینه توسعه روابط میان دو کشور در زمینه صنعت آب و برق انجام شد و ما امیدواریم با توجه به پتانسیل‌های بسیار خوب دو کشور در زمینه صنعت آب و برق بتوانیم میزان این روابط را گسترش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ستار محمودی امروز در دیدار با کارن کاراپتیان، نخست وزیر ارمنستان ضمن اشاره به لزوم همکاری‌های بیشتر میان دو کشور در زمینه آب و انرژی اظهار کرد: روابط دوستانه دو کشور در زمینه صنعت آب و برق از سابقه دیرینه‌ای برخوردار است و در حال حاضر پیمانکاران زیادی از کشورمان در این صنعت در حال کار بر روی پروژه‌های ارمنستان هستند.

وی تصریح کرد: در این نشست با نخست وزیر ارمنستان در مورد تسهیل در کار پیمانکاران ایرانی و حمایت بیشتر از آن‌ها صحبت شد و خوشبختانه ایشان نیز قول مساعد همکاری دادند.

همچنین بخوانید

محمودی ادامه داد: همچنین صحبت‌هایی نیز در زمینه پاکسازی رودخانه ارس از زهاب‌های ناشی از ورود ضایعات کارخانه مس ارمنستان صورت گرفت و قرار شد که در این زمینه نیز اقدامات موثرتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در یکی این نشست مقرر شد سفیران دو کشور کارگروه‌ها و کمیسیون‌هایی جهت تسهیل روابط دو کشور در بخش‌های گوناگون تشکیل دهند که می‌تواند در تعمیق روابط دو کشور تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نیز به عنوان روسای کمیسیون اقتصادی دو کشور باید برنامه‌های مشخصی را جهت تعمیق روابط اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مختلف مشخص و پیگیری کنند.

نخست وزیر ارمنستان روز گذشته در رأس هیاتی بلند پایه برای انجام یک سفر دو روزه وارد تهران شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا