انرژی

آغاز صرفه‌جویی مصرف انرژی از خود دولت

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: بحث صرفه جویی در مصرف انرژی از خود دولت شروع شده است.

کرم گودرزی پانزدهم آذرماه، در جلسه مدیرت بحران انرژی برای عبور از فصل سرما با حضور مدیران و مسوولان شرکت های تابعه صنعت نفت در شرکت گاز لرستان، اظهار کرد: با توجه به عدم موازنه تولید و مصرف گاز و اینکه بیش از ۷۰ درصد سبد انرژی را گاز تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون عدم توازن گاز در کشور را داریم که باید راهبردها و اقدامات ویژه‌ای در این زمینه برای عبور از فصل سرما و تأمین رفاه هم استانی‌های عزیزمان به کار ببندیم.

گودرزی ادامه داد: بحث صرفه جویی در مصرف انرژی از خود دولت شروع شده و با ابلاغ بخشنامه‌ها به سازمان‌های دولتی مبنی بر رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه، روشن کردن تجهیزات گرمایشی نیم ساعت قبل از شروع به کار و خاموش کردن آن‌ها نیم ساعت قبل از پایان کار، خاموش بودن این تجهیزات در روزهای تعطیل و قطع گاز مشترکین پرمصرف پیش قدم بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: این شرکت در کنار تأمین گاز ایمن و پایدار و گازرسانی به اقصی نقاط استان، از مشترکین خواستار است ضمن رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز نسبت به مصرف بهینه و صرفه جویی با اقداماتی نظیر استفاده از تجهیزات گاز سوز استاندارد، استفاده از پنجره‌های دو جداره استفاده، از پرده‌های ضخیم و همچنین لباس مناسب فصل سرما در منازل این شرکت را در تأمین گاز همراهی کنند تا همه مردم از این نعمت خدادادی بهره مند باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا