اقتصاد کلان

پرداخت بیش‌ از ۳۰۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزا توسط صندوق کارآفرینی امید لرستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید لرستان گفت: در بازه زمانی یکسال گذشته این صندوق در حوزه اشتغال ۳۰۰ میلیارد و ۹۵۴ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کرده است.

همچنین بخوانید

حسین بیرانوند، امروز پانزدهم آذرماه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه چشم‌انداز صندوق، راه‌اندازی و تثبیت کسب و کارهای خرد و کوچک با توجه به مزیت‌های منطقه‌ای با رویکرد نوین اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات است، اظهار کرد: صندوق کار آفرینی تنها نهاد مالی کشور است که بصورت تخصصی در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در کشور فعالیت می‌کند و از طریق پرداخت این تسهیلات در ایجاد اشتغال برای جوانان کارآفرین و جویای کار ارائه خدمت می‌کند.

وی به طرح‌ها و برنامه‌های این صندوق در کمک به مناطق محروم در استان اشاره کرد و افزود: از جمله استراتژی‌های صندوق در این مناطق، روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و صندوق خرد محلی روستایی بوده که در لرستان در روستای دره تخت ازنا، گایکان، گندمینه و دره حیدر الیگودرز تسهیلات تأثیرگذاری به مبلغ چهار میلیارد و ۳۴۸ میلیلون تومان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید لرستان با بیان اینکه علاوه‌بر اشتغال روستایی صندوق با عقد تفاهم‌نامه با نهادها و دستگاه‌های اجرایی در قالب تسهیلات مشارکتی اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغال و ضروری کم بهره کرده است، ادامه داد: همچنین برای تثبیت اشتغال با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به سپرده. های مردمی و نیز واگذاری پایانه‌های فروشگاهی به تثبیت اشتغال موجود واحدهای اقتصادی کوچک و خرد کمک کرد.

بیرانوند به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان در استان اشاره کرد و افزود : تاکنون از محل اعتبار مذکور ۱۳۷۳ طرح با مبلغ ۱۹۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مصوب، انعقاد قرارداد و به واحدهای اقتصادی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین صندوق به عنوان بازوی توانمند دولت در راستای پاسخ به نیازهای جامعه ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و ضروری به درخواست‌های سفر ریاست جمهور به استان پرداخت کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید لرستان با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از پنج طرح اقتصادی در سال جاری گفت: طرح میوه خشک کنی، واحد چرم‌دوزی، طرح دامپروری، واحد تولیدی عرقیات و اسانس و کارگاه کابینت‌سازی با پرداخت چهار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت زمینه اشتغال ۴۴ نفر را در استان فراهم کرده است.

وی با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا توسط صندوق کارآفرینی امید لرستان طی یک سال گذشته، تصریح کرد: در مجموع در دولت سیزدهم به ۳۹۳۶ فقره ۳۰۰ میلیارد و ۹۵۴ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه اعتبارات پرداخت شده افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا