ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پیام هشدار زلزله هک نبوده است/خطا از سوی تیم تحقیقاتی بود

مدیرکل ارتباطات اپراتور همراه اول درباره پیام هشدار زلزله به برخی از شهروندان توضیح داد: هیچگونه هک و یا نفوذی در شبکه صورت نگرفته و این موضوع متأسفانه به دلیل خطای تیم تحقیقاتی که بر قابلیت هشدار بلایای طبیعی سیل یا زلزله کار می‌کردند و قرار بود پیام را صرفا آن تیم تحقیقاتی دریافت کنند، بوده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مدیر کل ارتباطات همراه اول در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: عذرخواهی می‌کنم از مشترکینی که این پیام را  به اشتباه دریافت کرده‌اند.

وی افزود: این نوید را می دهم که هیچگونه هک و یا نفوذی در شبکه صورت نگرفته و این موضوع متاسفانه به خاطر خطای تیم تحقیقاتی که داشتند روی قابلیت هشدار بلایای طبیعی سیل یا زلزله کار می کردند بود و قرار بود صرفا آن تیم تحقیقاتی پیام را دریافت کنند.

ساعاتی پیش پیامی که به نظر می‌رسد از سوی گوگل و تحت سیستم عامل تلفن‌های همراه ارسال شده باشد، برای برخی از شهروندان ارسال شد. این پیام که با عنوان اخطار زلزله بر روی گوشی تلفن همراه برخی از شهروندان ظاهر شده بود، دارای چنین محتوایی بود: هشدار زلزله؛ آرام باشید و به پناهگاهی در اطراف بروید» پیگیری ‌ها نشان داد که چنین پیامی صحت نداشته و جعلی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا