امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ماشین‌آلات کشاورزی خوزستان باید از حالت سنتی خارج شود

اهواز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مکانیزاسیون کشاورزی استان باید از حالت سنتی خارج شود و از رو به دنبال هم افزایی با نمایندگی‌های ماشین آلات و ادوات کشاورزی هستیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید رحمت الله پریچهر عصر امروز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی پیرامون مشکلات و پیشنهادات راهبردی در بخش مکانیزاسیون استان خوزستان خبر داد: به دنبال هم افزایی با نمایندگی‌های ماشین آلات و ادوات کشاورزی هستیم.

همچنین بخوانید

وی افزود: کشاورزی خوزستان ویترین کشاورزی کشور است؛ بنابراین فرآیند کشت مکانیزه در استان به عنوان یکی از ویژگی‌های این استان است به طوری که کشت چغندر قند در استان که به صورت تمام مکانیزه صورت می‌گیرد در کشور کم نظیر است، همچنین کشت‌های کف کاری، پسته کاری و حفاظتی در گندم آبی استان در بسیاری از استان‌ها وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تعداد کمباین‌ها در استان متناسب با سطح زیر کشت نیست، ادامه داد: بنابراین باید تلاش کنیم تا برداشت در استان به طور کامل با کمباین‌های درون استان صورت بگیرد و وابستگی به سایر استان‌ها کمتر شود.

پریچهر اضافه کرد: لب شور شدن اراضی باعث گرایش ما به سمتی می‌شود که حداکثر تولید را داشته باشیم که یکی از این اقدامات کشاورزی حفاظتی است و در این خصوص نیز کارنده هایی لازم است.

وی با بیان اینکه تعداد تراکتورها در استان بسیار زیاد و در برخی شهرها بیش از حد مورد نیاز است، اظهار داشت: باید استفاده از تراکتورها در استان هدفمند شود.

پریچهر تصریح کرد: لازم است که کود در عمق ۱۰ سانتی متری خاک قرار بگیرد در صورتی که کشاورز کود را در عمق ۳ سانتی متری قرار می‌دهد که مانع حاضر بهره‌وری از کود می‌شود؛ بنابراین باید متناسب با اقلیم و شرایط اقتصادی نیازهای هر شهرستان برای تأمین ماشین آلات مورد نیاز به نمایندگی‌ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه مکانیزاسیون باید از حالت سنتی خارج شود، خبر داد: شرکت‌هایی که تسهیلات بانکی و خدمات بهتری ارائه می‌دهند و بهترین گزینه برای تأمین ماشین آلات مورد نیاز است.

پریچهر با بیان اینکه کشت پاییزه سال جاری تاکنون ۴۰ هزار هکتار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه امسال در حوضه کرخه هم کشت صورت گرفته در صورت بارندگی مناسب از تولید مناسبی برخوردار خواهیم شد

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات کشاورزی از ۱۳ تا ۱۶ دی ماه در اهواز تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای نمایندگی‌های ماشین آلات است و انتظار می‌رود مشارکت خوبی در این نمایشگاه صورت بگیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا