امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کاهش هزینه کشاورزان با حمایت از ارقام کشاورزی پربازده

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور کاهش هزینه اولیه زارعان، ارقام پربازده و جدید محصولات کشاورزی تامین و جایگزین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع شهرستان منوجان گفت: برای بهره‌وری بیشتر در محصولات کشاورزان همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی، ارقام پربازده و به‌صرفه جایگزین می‌شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: در تلاش هستیم که بتوانیم ارقامی را در برخی مناطق از جمله کرمان وارد کنیم که میزان مصرف بذر سیب‌زمینی را کم کند، زیرا ۶ تا ۷ تن میزان بسیار بالایی است و هزینه بسیار زیادی را برای زارعان در بر دارد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در نظر داریم با تأمین ارقام جدیدتر از خارج و داخل کشور، مصرف بذر سیب‌زمینی را به حدود ۳ تا ۳.۵ تن برسانیم که بتواند هزینه اولیه زارعان را به شدت کاهش دهد.

به گفته وی، در مورد گوجه فرنگی هم ارقام مقاوم به ویروس و بیماری‌ها مد نظر است که خوشبختانه با توجه به شرایط فعلی مزارع از شرایط خوبی برخوردارند.

مهاجر با بیان این که گوجه‌فرنگی در حال رسیدن به بازار و سیب‌زمینی نیز در حال کشت است، افزود: کشت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی فصلی در مناطقی مثل کرمان که کشور در سرما است، می‌تواند کمک زیادی در تأمین محصولات نوبرانه داشته و امنیت غذایی را در فصل زمستان و بهار تأمین کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا