صنعت، معدن، تجارت

توافق با قطر و ترکیه برای استرداد مجرمان اقتصادی و اموال آنها

معاون بین‌الملل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون مریدا در ایران گفت: با کشورهای مالزی و قطر برای بازگشت مجرمان اقتصادی و استرداد اموال آنان به داخل کشور توافق شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق بازرگانی تهران، موسی خدمتگزار خوشدل با تشریح برخی اقدامات این دبیرخانه ذیل فصل دوم و پنجم کنوانسیون، تصریح کرد: به این دو فصل از مفاد کنوانسیون به صورت مبسوط پاسخ داده شده و قرار است طی بهمن ماه امسال در تهران و با حضور نمایندگان کشورهای مرورکننده، گزارش چک‌لیست این دو فصل مورد بحث و بررسی و نهایی‌سازی قرار گیرد.

معاون بین‌الملل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون مریدا در ایران همچنین با بیان اینکه تدوین سند ملی مبازره با فساد در دستورکار دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون مریدا در ایران قرار گرفته و طی سال آینده از آن رونمایی می‌شود، تدوین لایحه استرداد مجرمان مالی و اموال آنان در دیگر کشورها را از دیگر اقدامات در دست وزارت دادگستری عنوان کرد و یادآور شد که در این زمینه، با کشورهای مالزی و قطر برای بازگشت مجرمان اقتصادی و استرداد اموال آنان به داخل کشور توافق شده است.

خدمتگزار خوشدل از همکاری این دبیرخانه با برخی دانشگاه‌های کشور برای تأسیس رشته پیشگیری مبارزه با فساد در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و تصریح کرد که پیش‌نویس سند کنوانسیون کشورهای اسلامی نیز آماده شده است.

وی همچنین از مشارکت دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون مریدا در ایران با دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد خبر داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا