بورسبورس اوراق

شماره ۲۰۶ ماهنامه بورس تهران در آیینه «سنا»

شماره ۲۰۶ ماهنامه بورس تهران با عنوان «عرضه شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه» چندی پیش منتشر شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، نخستین رسانه بازار سرمایه با نام «ماهنامه بورس» در سال ۱۳۷۶ با رویکرد خبری‌، تحلیلی و آموزشی‌ آغاز به کار کرد.

در شماره ۲۰۶ این ماهنامه، پس از مروری بر رویدادهای خبری، در بخش «پرونده ویژه» مزایا و چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه بررسی شده است.

در بخش «تحلیل صنعت»، افزون بر وضعیت صنعت قطعه‌سازی در جهان، این صنعت در داخل کشور و بازار سرمایه بررسی شده است. همچنین، به این پرسش که «چه سودآوری در انتظار شرکت‌های فعال در صنعت قطعه‌سازی خواهد بود؟» پاسخ داده شده است.

در بخش «خلاصه عملکرد صندوق‌ها»، عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سومین ماه تابستان مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش، به موضوعاتی همچون ترکیب و ارزش دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و وضعیت ورود و خروج نقدینگی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ماه یاد شده پرداخته شده است.

در بخش «گپ‌وگفت»، موضوع «الزامات دوام دوران رونق در بازار سرمایه» از نگاه چهره‌های بازار سرمایه به تصویر در آمده است.

در بخش «معرفی فعالان بازار سرمایه»، مدیریت حسابرسی داخلی شرکت بورس تهران و تالار بورس منطقه‌ای خراسان رضوی معرفی شده است.

در بخش «مقالات»، علاقمندان می‌توانند «نوآوری مالی و نقش آن در رسوایی قراردادهای معاوضه‌ای نرخ بهره» را مطالعه کنند.

در بخش پایانی با عنوان «الفبای بورس»، «چرا روانشناسی و نوروبیولوژی تصمیم‌گیری برای اقتصاددانان مفید است؟» و بخش بیستم «گذری بر مرزهای علم مالی» آمده است.

برای مشاهده شماره ۲۰۶ ماهنامه بورس تهران اینجا را کلیک کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا