اقتصاد کلان

انتقاد نماینده مردم خلخال در مجلس از عملکرد تیم اقتصادی دولت

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت گفت: عملکرد این تیم در حوزه های مختلف نظیر کنترل نقدینگی، تورم، قیمت دلار بر همگان مشخص است، لذا دولت باید در تیم اقتصادی خود جدیت داشته باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سیدغنی نظری خانقاه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۳آذرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اینکه نمایندگان باید بدانند که نطق های آنها تاثیرگذار باشد، بیان کرد: حضرت علی (ع) می فرماید در رابطه با تعامل با مردم با لطف، محبت و مهربانی باش و مردم دو دسته اند یا برادر دینی توأند یا نظیر تو در خلقت هستند، لذا مجلس خانه ملت است و عده ای معدودی هم اگر تندروی کنند قطعا موضع مجلس نیست. ما مکلف به پیگیری مطالبات عموم ملت هستیم.

وی افزود: اینکه بنده می خواستم از نطق خود که حق قانونی مردم است بگذرم دلیلی دارد، ما باید تاثیرگذار باشیم مگر موضوع تبعیض در اصل سوم قانونی اساسی و بند ۹ تاکید نشده است، مگر شاخص های توسعه کشور در دست مسئولین نیست که باز در قوانین بودجه و سرمایه گذاری ها، مناطق فقیر فقیرتر و غنی غنی تر می شوند. فرق بین مرکز کشور و شمال غرب چیست که همه مواهب برای مرکز است و کوچکترین سرمایه گذاری در مناطق ما صورت نمی گیرد؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:‌ چگونه برای آبرسانی برای برخی مناطق پول هست اما برای محرومیت زدایی مناطق ما پول نیست و «نوبت به اولیا که رسید آسمان تپید»، سوال جدی از نمایندگان ملت دارم؛ چرا از حیثت مجلس که مقام معظم رهبری فرمودند والاترین شأن نظارتی از آن مجلس است در مقابل برخی از سازمان ها دفاع نمی کنید و برخی دستگاه‌ها  مجلس را از حیّز انتفاع ساقط می کنند و مصوبات را کان لم یکن تلقی می کنند؟ مگر با صرف سه ماه زمان قانون بودجه را تصویب نمی کنیم، چرا سازمان برنامه و بودجه آنچه که می خواهد انجام می دهد و حرفی هم به او گفته نمی شود؟

نظری خانقاه عنوان کرد: من برای خودم زمانی ناراحت می شوم که ذلیلانه برای تخصیص بودجه پروژه های عمرانی از اتاق های مختلف سازمان مدیریت برنامه ریزی به اتاق های دیگر رهنمون می شوم و نتیجه نمی گیرم. آیا با این شرایط انتظار دارید مجلس مدرس دیگری به جامعه تحویل دهد؟ به هیچ وجه چنین چیزی امکان پذیر نیست، برای اینکه تا شما صحبت می کنید بودجه شما قطع خواهد شد.

وی خطاب به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و  بودجه با بیان این‌که «در علم حقوق بحث حق مکتسبه داریم و اثر قانون به آتیه است» مدعی شد: شما در بخشنامه غیر قانونی اعلام کردید که پروژه هایی با پیشرفت ۷۰ درصدی می توانند از ماده ۵۶ استفاده کنند، بنده برای پروژه ای قبل از شما ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ بانک مسکن کارسازی کرده ام، اما به خاطر بخشنامه غلط شما این پروژه که امید مردم استان است، در حال تعطیلی است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس جمهور با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت گفت: عملکرد این تیم در حوزه های مختلف نظیر کنترل نقدینگی، تورم، قیمت دلار بر همگان مشخص است، لذا دولت باید در تیم اقتصادی خود جدیت داشته باشد.

نظری خانقاه با بیان این‌که «استان اردبیل فقط مرکز استان نیست و دولت محلی را توسعه دهید به شهرستان ها هم توجه داشته باشید» مدعی شد: چرا نباید در دولت شما که به اسم دولت مردمی و عدالت محور است از دو شهرستان یک نفر بعد از مسئولیت شما در استان حکم نگرفته باشد، ‌لذا این نشان دهنده این است که مسئولین محلی به شهرستان ها توجهی ندارند و این شدیدا جای انتقاد در بین مردم است. اگر این رویه ادامه پیدا کند ما ناچاریم یا استانی تشکیل دهیم یا طرح انفکاکی بدهیم. به عنوان نمونه سوال کنید چرا اداره کل راه و شهرسازی با یک تصمیم غلط به دنبال محدودسازی یا در بن بست قراردادن بخشی از حوزه انتخابیه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا