بانکبانک و بیمه

ارائه گزارش عملکرد بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی به وزیر تعاون

در دومین سفر رئیس جمهور و معاونین و وزرای دولت به استان خراسان جنوبی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از چندین طرح و پروژه در سطح استان در شورای مدیران رفاه نیز حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی مدیریت شعب خراسان جنوبی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین روز از سفر خود به استان خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند با همراهی اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ملائی مدیر شعب بانک توسعه تعاون و سایر مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت، طرح توسعه گروه صنعتی ناصری و همچنین مرکز آموزش کسب و کار فنی و حرفه‌ای را افتتاح و از محل آنها بازدید به عمل آورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت با بیان اینکه حمایت از اشتغال دانش‌بنیان از مهم‌ترین تعهدات وزارت کار است، خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها در مسیر تولید و رونق اشتغال و کارآفرینی رویکرد مهم در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی است.

مرتضوی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال جاری به عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را از محورهای اساسی برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد و افزود: با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از منابع مختلف از جمله منابع تبصره ۱۶و ۱۸از ظرفیت‌های این بخش در مسیر رونق اشتغال و توسعه اقتصادی بهره گرفته می‌شود.

ملائی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان نیز با بیان جذب ۱۸۰ درصدی اعتبارات استانی بخش تعاون بند الف تبصره ۱۸ توسط این بانک، تصریح کرد: بانک توسعه تعاون در ۸ ماه گذشته بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی استان پرداخت کرده که این میزان ۱۴۰ درصد از برنامه عملیاتی این دوره است.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون که عاملیت طرح‌های اشتغال پایدار روستایی، بند الف تبصره ۱۸، مشاغل خانگی، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی و… را بر عهده دارد، همواره در استان خراسان جنوبی تلاش کرده است با بهره گیری از طرح آمایش سرزمین پروژه‌ها را به گونه‌ای حمایت نماید که در مسیر توسعه اقتصادی پایدار باشند؛ لذا از این حیث می‌توان به طرح کارخانه فرآوری منیزیم در نهبندان، واحد فرآوری طلا در خوسف، کارخانه تولید خوراک دام و طیور در زیرکوه، واحدهای فرآوری بنتونیت در سرایان، کارخانه تولید آرد در فردوس، کشتارگاه طیور در طبس، و تأمین مالی شرکت‌های زغالی زیرمجموعه زغالسنگ طبس و سایر موارد اشاره کرد.

در ادامه مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت متبوع در استان، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و نمایندگان تعاونگران استان به بیان موانع و مشکلات موجود پرداختند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا